about:blank

Status
Niet open voor verdere reacties.

PlusPlus

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Berichten
73
Sinds lange tijd heb ik thuis weer Internet.:)
Alles zo goed mogelijk ingesteld, maar toch een probleem.
Continu tijdens het serven krijg ik de melding dat de huidige website een site probeert te openen in het intranet.
Het gaat dan om de site "about:blank".
Als ik dat zou toestaan zou dat een veiligheidsrisico vormen.
Mijn vragen:
1)Is intranet het zelfde als mijn locale netwerkje (2 computrers)?
2)Wat is dit voor melding en is het belangrijk dat die melding steeds komt?
3)Als dat niet zo is, hoe kan ik er voor zorgen dat deze melding voortaan achterwegen blijft?

Groetjes,

PlusPlus
 
Ok:

About:Blank is de standaardnaam voor een lege (blanke) pagina in zover ik weet alle browser & is dus aanwezig op de computer zelf. In principe verder niet mis mee. Je kan het zelf via de Opties van je browser instellen, onder IE, Extra, Internetopties, tabblad Algemeen & daar klik je onder Startpagina op Blanco pagina.

Als die via een Internet-site word aangeroepen, dan kan er sprake zijn van een probleem, & in principe kan je daar maar beter voor de zekerheid van uitgaan. Better safe then sorry, beter veilig dan verontschuldigen.

Er zijn standaard vier zones: Internet, Intranet, Vertrouwd & Beperkt. About:Blank valt dus onder Intranet, & dat is de Zone met de laagste beveiliging & minste beperking.

Het kan zijn dat je browser is ingesteld op Waarschuwen bij overschakelen naar andere Zones. Dat kan je wel uit zetten, maar dat betekend dus wel weer een risico, want dan krijg je nl. ook geen waarschuwing meer als je doorgestuurd word naar een Beperkte, lees kwaadaardige, site.
 
Het is echt bij elke site die ik bezoek.
Zojuist, na het inloggen op deze site (Helpmij.nl) heb ik 5 keer de waarschuwing over about:blank weg moeten klikken.
Ook bij hotmail en Google moet ik talloze keren klikken om verder te kunnen gaan.
 
Ok. Even gezocht & ik vermoed dat je toch een zgn. redirect virus hebt opgelopen. Waarmee de eerder genoemde MBAM je beste optie word om er vanaf te komen.

Zorg er voorlopig even voor dat je zeker niet als een Beheerder aanmeld, & hopelijk heb je dat nog niet gedaan op je systeem. Voor het ophalen van MBAM ook niet nodig. Lees de instructies van MBAM even goed door, zodat je morgen als er meer Helpers op-lijn zijn, je hun instructie een beetje begrijpt, & het dan ook pas daadwerkelijk installeert.

Ik stop er zelf ook even mee, & logjes napluizen is niet echt mijn hobby, dus dat laat ik over aan de liefhebbers.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat programma gedownload en uitgevoerd (uitgebreide scan).
In het register werden 4 meldingen gevonden die op malware zouden duiden.
Verder nul geinfecteerde mappen.
Reginstermeldingen laten repareren.
Het about:blank probleem bestaat nog steeds en is niet minder geworden helaas.
Wel blij met de download.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het programma geinstalleerd en gedraaid maar van het log begrijp ik niet veel.
Daarna heb ik Google Chrome geinstalleerd en Internet Explorer gedeinstalleerd en de resten daarvan zoveel mogelijk verwijderd (ca. 1mB nog over).
Op mijn andere pc die gebruik maakt van de gedeelde Internetverbinding heb ik nog steeds IE maar daar had ik geen problemen.
Ik heb nu geen last meer van al die meldingen over about:blank tijdens het surfen.
Waarmee niet voor 100% gezegd is dat er niets aan de hand zou zijn.
Probleem opgelost? Denk (en vooral hoop) van wel.
Bedankt voor de support en de tips over handige programmaatjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan