absolute leek op laptop gebied

Status
Niet open voor verdere reacties.

girlfromdutch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2006
Ik heb al jaren een gewone pc, maar zit er nu aan te denken om een laptop erbij aan te schaffen.
Maar ik snap dus helemaak niets van die dingen.
Ik wil er mee in de tuin kunnen zitten, en hem mee kunnen nemen op vakantie, zodat ik daar mijn emails, beurszaken ed kan bijhouden, en waar de kids er dan een spelletje op kunnen spelen, kunnen msn-en en er een dvd-tje op kunnen bekijken.

Maar wat ik me nu afvraag is hoe werkt dat.
Hoelang gaat bv een batterij/accu mee, voordat die weer opgeladen moet worden, of kan dat via de 12v aansluiting in de auto.
Hoe kun je in de auto bv msn-en, je hebt dan toch geen verbinding met het internet, en hoe doe je dat op je vakantieadres?

Waarschijnlijk hele domme vragen, maar zoals ik al zei, ik ben een leek op dat gebied

Weet er iemand misschien een goede site, of lectuur, waar ik hier iets meer over kan lezen?

Bedankt Tha devil

Hier heb ik idd al heel wat meer kunnen lezen.

Alleen de vraag hoe internet je in het buitenland en bv in de auto blijft nog onbeantwoord
en kun je de accu van de laptop opladen in de auto, of moet dat op 220v?

Internet in het buitenland en in de auto kan alleen wanneer je in de buurt bent van een draadloos netwerk, als deze beveiligd is (en je hebt er geen gegevens van) heb je er niets aan.

Het is niet geheel onmogelijk, er bestaan speciale kaarten voor een laptop waarmee je altijd kunt internetten. (Vodafone had/heeft zo'n kaart volgens mij heten ze UMTS kaarten)
Hierbij is het dacht ik noodzakelijk een abonnement af te sluiten, en ik denk niet dat dat er goedkoop zal zijn wanneer je veel gebruik maakt van het internet...

Voor je tweede vraag heb ik het volgende antwoord: Ja dit is mogelijk, hiervoor is echter wel een speciale autolader voor je laptop nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan