• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Absolute verwijzing is niet absoluut

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michaelinos

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2008
Ik ben bezig om vanuit een tabel in tabblad 'x' een formulier te vullen in tabblad 'y'.
Hiervoor is het de bedoeling dat uit tabel x steeds de waarden worden gehaald van regel 4.
In het formulier heb ik hiervoor absolute verwijzingen gemaakt naar deze regel.
Nu wil ik de tabel steeds bijvullen, waarbij het formulier steeds opnieuw gegenereerd wordt met de waarden op regel 4. Ik dacht dus, ik voeg steeds een nieuwe regel toe waardoor regel 4 weer een lege regel wordt, waar ik nieuwe waarden in kan vullen.

Echter nu maakt excel van mijn absolute verwijzingen ineens andere waarden. Dus van bijv. =gegevens!$F$4, maakt excel dan =gegevens!$F$5. Hoe houd ik deze absolute waarden op regel 4?

Hallo Finch,

bedankt voor je snelle reactie.
Ik had nog nooit van deze functie gehoord, dus weer wat geleerd.
Echter ik kom er nog niet uit, want mijn gegevens staan in een ander tabblad dan het formulier. INDIRECT verwijzen vanuit een ander tabblad krijg ik nog niet voor elkaar. Ondanks dat ik al een paar uur bezig ben...

Nog een tipje van de sluier? ;)

Onderstaande formule zoekt in het werkblad wiens naam in cel A1 staat naar de celverwijzing die in cel A2 staat.

Code:
=INDIRECT("'" & A1& "'!"&A2)

Bijv.:
A1 = Blad2
A2 = D6

Er wordt dus verwezen naar cel D6 van Blad2.
Oftewel: =Blad2!D6.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Geweldig Roncancio!
Het kwartje is gevallen en ik zie de logica er nu van in.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan