• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Absolute waarden veranderen in voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

roadworker

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Hallo,

Kan iemand mij een tip geven hoe ik van absolute waarden naar relatieve waarden kan omschakelen in voorwaardelijke opmaak?
Als ik een nieuwe regel definiëer,bij "alleen cellen opmaken met"wordt altijd een absolute celverwijzing aangemaakt,zelfs als ik de $ tekens manueel verwijder,zijn ze er weer na ik de regel opgeslagen heb....:confused:

Je kan natuurlijk altijd pen en papier pakken, maar voor nu zou het wel handig zijn als je zegt over welk programma het gaat, dan kan iemand je misschien helpen.

Excel 2003?
Excel 2007?
Excel 2010?
Werk je met VBA?
Een voorbeeldbestandje doet wonderen.

@10378:
Volgens mij heeft hij zijn vraag in de Excel sectie gezet ;)

Sorry,dacht dat de beschrijving duidelijk genoeg was....
Excel 2010,voorwaardelijke opmaak in kolom D houdt absolute celverwijzingen na kopiëren van voorwaardelijke opmaak.Manueel aanpassen naar relatieve celverwijzing lukt niet.......wordt niet opgeslagen...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Selecteer D5: D15.
Voorwaardelijke opmaak:
Een formule gebruiken........., en type:
=E5+5
OK

Edit:
@Willem was ver voor.

Laatst bewerkt:
Bedankt mensen,dit is een aardige workaround,maar is er geen mogelijkheid absolute celverwijzingen om te zetten naar relatieve,ipv de optie "formule gebruiken" voor voorwaardelijke opmaak?
Hoe kan ik dit oplossen?

Bijlagen

Selecteer het gehele bereik waarop de VO van toepassing is en zet dan de formule in de VO.
De celverwijzing is de meest rechtsbovenste cel.

Bedankt!Dit werkt......alle wegen leiden naar Rome,zelfs de omwegen....:D
Maar zou toch nog graag willen weten of er een direct antwoord is op mijn vraag over absolute naar relatieve conversie......maar in ieder geval hartelijk bedankt voor de antwoorden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan