Absoluut maken HTML

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
517
Hi,
Ik moet een stukje HTML doorsturen naar een ander, waardoor ik de HTML absoluut moet maken. Domme vraag misschien, maar heb dit nog nooit gedaan. Moet je bv. ook het lettertype absoluut maken en zo ja, hoe?

Ik heb bv.
class="pinksubtitle"
Dit werkt goed in Dreamweaver, maar blijft dit goed werken als dit doorgestuurd wordt naar een niet-Dreamweaver programma? Hoe moet ik dit veranderen als het niet werkt?

Thanks!
Frans
 
Absolute heeft normaal met de positie van een div te maken.
Dus in je style.

Gewoon zo doorsturen, kan met ieder prog worden aangepast.

:cool:
 
Hoi Frans,
Euh, misschien is het bovenstaande niet zonder meer van toepassing. Begrijp ik dat je een met DW gemaakte pagina wilt doorzenden aan iemand anders?
Dan zal het vermoedelijk niet werken met de intern door DW opgeslagen pagina in de DW-map, want die maakt waarschijnlijk gebruik van een (ook intern) DW template. De pagina wordt pas tot "absolute html" gemaakt bij het uploaden door DW naar de server waar de site op staat.
Er zijn denk ik 2 mogelijkheden:
  1. De pagina uploaden, en degeen die ermee aan de slag gaat, de link toesturen. Dan kan deze de pagina met alle toebehoren aan css, images en evt. javascripts gewoon downloaden.
  2. Of: in DW de optie "Bestand exporteren naar elders op lokale pc" gebruiken (of zoiets, de precieze formulering kan anders zijn). Dan wordt er ook een echt html-bestand van gemaakt zonder de DW-template. Als je dat bestand even hernoemt van uitgang .htm naar .txt, kan je het zó doormailen zonder dat firewalls / antivirusprogramma's e.d. beginnen te protesteren. De ontvanger hoeft het alleen even terug te hernoemen tot .htm bestand, en dan kan ermee gewerkt worden. Zo nodig ook de toebehoren inzippen en meesturen.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS:
Met de css-classes en de lettertypen hoeft niets te gebeuren. Die blijven gewoon hetzelfde. Dwz. als je het css-bestand dat in de <head> van de pagina staat genoemd (of eventueel meer css-bestanden) meestuurt, dan kan een andere webeditor er ook mee overweg. De lettertypen van de pagina/css zitten op elke computer, die hoeven dus niet meegestuurd te worden.
 
Laatst bewerkt:
[*]Of: in DW de optie "Bestand exporteren naar elders op lokale pc" gebruiken (of zoiets, de precieze formulering kan anders zijn). Dan wordt er ook een echt html-bestand van gemaakt zonder de DW-template. Als je dat bestand even hernoemt van uitgang .htm naar .txt, kan je het zó doormailen zonder dat firewalls / antivirusprogramma's e.d. beginnen te protesteren. De ontvanger hoeft het alleen even terug te hernoemen tot .htm bestand, en dan kan ermee gewerkt worden. Zo nodig ook de toebehoren inzippen en meesturen.
Dit is een grap?? als een virusscanner .exe .ppt kan analizeren kan hij heus wel .htm analizeren en wees gerust je kan er gewoon niet veel kwaadwillige code in zetten behalve als je met applets of js
 
@kenikavanbis
Het hoofdpunt van m'n reactie was dat je lokale DW-bestanden niet zonder exporteren kunt doorgeven naar iemand met een andere webeditor.
Dit is een grap??
Nee hoor. Ik heb hier vroeger wel eens last van gehad - en baat het niet, dan schaadt het niet. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS:
Als je een html-bestand met normaal javascript als bijlage bij een mailtje stopt, dan kan een gmail account dat je met Internet Explorer opent, deze bijlage niet als html opslaan. Gmail heeft er ongevraagd een zip-bestand van gemaakt (dat je wel kunt downloaden), en dat zal ook niet helemaal voor niets zijn. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan