AC 97 onboard soundcard inschakelen in de bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
hoi,
ik heb hier een computer met een onboard AC97 Sound Device geluidskaart.
In windows xp wordt hij niet herkend en krijg ik de melding als ik de drivers wil installeren dat ik in de bios eerst de soundcart moet inschakelen.
Ik heb alle wat met de soundcard te maken heeft in de bios op enable gezet, maar nog wordt hij niet herkend en moet ik hem alsnog inschakelen.
Vergeet ik iets in de bios.

bedankt voor je reactie

Barney

Heb je wel de nieuwste xp drivers geinstalleerd voor je onboard kaart? Welk moederboard heb je precies? Zoek ik mee naar de juiste drivers.

PS heb je een uitroepteken staan in apparaatbeheer bij je geluid? Ik neem aan dat je in het Bios Save & Exit hebt gedaan:)

Ga inderdaad even naar apparaatbeheer en klik met je R.muisknop op de soundkaart en doe dan inschakelen.

Hoi Tanja.
Dat is het hem juist, ik heb de juiste drivers, maar als ik die wil installeren dan krijg ik de melding dat de Soundcard niet is ingeschakeld in de bios.
Volgens mij heb ik alles wat met de soundcard te maken heeft in de bios wel enable gezet, maar die melding houd ik dus.

groeten Barney

hoi Crash.
Nee dit is inmiddels weer een ander computer die hier nu ook aan staat

die ata hd wordt nog steeds niet herkend, als windows wil installeren dan zegt ie geen vaste schijf station gevonden en dan houd het nog steeds op, maar dit staat op de andere topic

groeten barney

Geplaatst door Barney
hoi Crash.
Nee dit is inmiddels weer een ander computer die hier nu ook aan staat
Oke, welk moederbord hebben we het hier dan over?

Inschakelen in apparaatbeheer is niet mogelijk.
onder besturing voor geluid en video en spelletjes staat het volgende.
Legacy audiostuurprogramma's
Lagacy videovastleg apparaten
mediabeheer apparaten
videocodecs

Dit is allemaal standaard in xp
Maar als ik dus nu de drivers van de betreffende soundcard ( onboard ) wil installeren ( is een exe ) dan krijg ik dus de volgende melding.
"De VIA AC97 audio-chipset is niet geactiveerd op dit systeem!
Activeer de chipset in de BIOS en voer dan deze installatie opnieuw uit "

Volgens mij heb ik alles van de geluidskaart in de bios geactiveerd, maar de melding blijft

groeten Barney

Geplaatst door crash

Oke, welk moederbord hebben we het hier dan over?

Ik denk dat je beter eerst even deze vraag kunt beantwoorden, dan kunnen anderen je misschien verder helpen :)

hopelijk weet iemand hoe ik de geluidskaart weer kan laten vinden in de bios.
Vergeet ik soms een instelllng, ik heb al menig geluidskaart geinstalleerd en nog nooit dit probleem gehad,

groeten Barney

ik heb er nu een leuke pci soundcart in gezet en die werkt perfect .

groeten Barney

Da's nog makkelijker:D Wel vreemd dat die onboard kaart niet meer aan de gang wilde.

zit je ook op msn Tanja, misschien leuk om zo ook is wa bij te kletsen.

groeten Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan