AC Ryan HD (zonder harde schijf) draadloos verbinden met mijn pc - kan dat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

whoopiee1

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2013
Hoop dat iemand mij kan helpen :rolleyes:

Sjouw nu steeds met een externe harde schijf tussen pc en mediaspeler heen en weer en had bedacht dat dat toch anders moest kunnen.

In 1e instantie een hele lange usb-kabel besteld, maar dat werkte niet.
AcCRyan heeft aan de zijkant ook nog een aansluiting met een 4kante USB plug, dat kabeltje aangesloten (had ik nog liggen) en met pc verbonden - kreeg wel verbinding met de pc maar niet met de mappen die ik zou willen (kon maar een paar mappen via Media Player benaderen).

Toen bedacht dat ik een wifi usb connector op de AC Ryan aan moest sluiten, die besteld, maar dat deed helemaal niets.
Met leverancier van Wifi connector gebeld, kreeg daar te horen dat ik pc via HDMI met de AC Ryan moest verbinden :confused: maar ja, 1 HDMI aansluiting op de AC Ryan, hoe krijg ik het signaal dan weer richting TV ?

Op internet een video instructie gevonden hoe te handelen (http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&t=5184)
heb deel 1 van de instructie uit kunnen voeren, maar het setup scherm van de AC Ryan op de video ziet er al heel anders uit dan de mijne - krijg het dus echt niet voor elkaa.r

Pc (laptop) heeft Windows 7 overigens. met draadloos Zyxel modem.

Iemand nog tips ?

Dankjewel :thumb:
Karin

Die vierkante USB plug is een USB3 die bedoeld is om een externe HD op aan te sluiten of om de interne HD van de AC Ryan via de PC te kunnen benaderen. De HDMI aansluiting is er alleen voor bedoeld om de AC Ryan op je TV te kunnen aansluiten, niet voor netwerk faciliteiten.

De beste manier is uiteraard om de AC Ryan via een netwerkkabel met je netwerk te verbinden. Als je dat draadloos wilt kan dat ook. Daarvoor verkocht AC Ryan een WIFI Dongle maar of je die nog ergens kunt kopen betwijfel ik omdat AC Ryan failliet is en een andere WIFI Dongle gaat niet werken.

Een WIFI connectie is trouwens ook niet geschikt om HD en Blu-ray films te streamen.
Je kunt ook nog zo'n setje proberen voor internet via het stopcontact. Daarmee kun je dan ook je AC Ryan met je netwerk verbinden.
Dat zal qua HD streamen echter hetzelfde probleem geven als via WIFI.

Toevoeging:
Voor kennelijk werkende niet AC Ryan WIFI Dongles kun je deze discussie op het AC Ryan forum volgen:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?t=2952&f=39
De jongste post is echter al 2 jaar oud.

Laatst bewerkt:
Hallo Edmoor,

De AC Ryan dongel lijkt inderdaad niet meer leverbaar te zijn.
Bedankt voor de aanvulling - die lijst had ik ook al eens doorgespit.
Ik zal maar eens overwegen om toch maar een andere mediaspeler aan te schaffen.
Bedankt voor info in ieder geval !!

Fijne avond nog.

De AC Ryan is een prima apparaat. Ik heb hem zelf ook maar dan met een interne 2TB disk en bedraad aangesloten voor het afspelen van films op m'n shares.
Wel ga ik vanwege nieuwe functionaliteiten zoals besturing middels m'n iPad en een snellere processor een andere kopen.
Ik ben gevallen voor deze en heb hem direct besteld:
http://www.mede8er.com/mede8er_product_med800x3d.html

Ook een fijne avond gewenst :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan