AC97 audio kaart onboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nominus

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2004
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een pc opnieuw te installeren.
Nu is het geval, dat ik de geluidskaart niet aan de praat krijgt. Het is een Ac97 audio kaart onboard
Het systeem is een oud bakkie, namelijk een packerd bell club 3600 p3. Op het moment dat ik de driver gedownload hebt en deze installeer op de pc en in apparaten beheer op audiokaart vernieuwe drivers drukt, gaat de pc om een aantal .ax bestanden vragen die hij niet kan vinden. Deze heb ik dan geinstalleerd, als de pc erna verwijs, dan gaat dat goed tot op het laatste moment en dan loopt hij vast. Het besturingssoftware is win98 se.
Wie wat hoe je dit kan oplossen, ik zit er al aan te denken om een audiokaart aan te schraffen, alleen ben ik ban dat hij weer naar die bestanden gaat vragen en opnieuw vast loopt.

Alvast bedankt voor de reachtie

Kun je eens proberen om het stuurprogramma te verwijderen? en daarna bij apparaatbeheer de geluidskaart ook verwijderen? daarna pc opstarten en dan de wizzard ddorlopen en verwijzen naar de (uitgepakte?) bestanden die je hebt gedownload voor de kaart.

Hartstikke bedankt. Je weet dat het voor een win98se systeem is he!
Want ik heb de wizard gedraaid, maar ik zag niks gebeuren, toen heb ik hardware detectie gedaan en wat denkje vraagt hij naar de win cd, want hij moet het bestandje ks.sys hebben en dan loopt hij vast.

heel vreemd! maar wat loopt er dan vast? de wizard, de hele pc?

heel vreemd! maar wat loopt er dan vast? de wizard, de hele pc?

De wizard zie ik niet opstarten, het enige wat ik zie op, het moment dat ik dubbelklik op de wizard, is dat de pc vraagt om opnieuw op te starten.
Op het moment dat ik dat doe, start hij opnieuw op.
Als hij opgestart is, krijg ik de melding dat hij nieuwe hardware gevonden heeft. Hij vraagt dan na een bestand die op de win cd staat, als ik hem dan na verwijs, dan knal hij vast en krijg een blauw scherm.
Het bestand waar hij na vraagt is ks.sys.
Deze bestand heb ik gedownload en op mijn pc gezet en daar verwijs ik naar.

Raar zeg! lijkt wel een hardware conflict, ware het niet dat de kaart eigenlijk nog niet eens geinstalleerd is. Misschien kun je nog proberen om de onboard geluidskaart in de bios tijdelijk op diable te zetten en dan te installeren. Later dan weer op enable zetten.

Ik heb het laatste gedaan en wat denkje ik kon hem moeiteloos installeren.

Bedankt voor het advies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan