AC97/AvRack probleem?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiez82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Hallo mensen!

Ik heb zojuist mijn pc na de installatie van een nieuw moederbord weer voorzien van windows en de nodige drivers. Mijn geluid werkt echter niet. De Realtek AC97 lijkt gewoon goed te zijn geinstalleerd. Bij apparaatbeheer zijn geen gevreesde gele vraag- of uitroeptekens te zien. Het gekke is dat bij het bijgeleverde AvRack audioprogramma het geluid wel werkt, maar bij alle andere geprobeerde mediabronnen (oa winamp, mediaplayer, youtube) niet... Iemand enig idee??

Alvast ontzettend bedankt!

Oh trouwens, via windows mediaplayer werkt het geluid dus ook wel... Bij winamp etc niks noppes nada :confused:

Nu heb ik wat rondgekeken op het www en ik zag dat er wel meer problemen met de AC97 bestonden. Ik heb vanmiddag dan ook maar een apart geluidskaartje gekocht (wilde ik op zich toch al wel): Een Sweex 5.1

Nu kom ik over die kaart ook wel het een en ander aan problemen tegen na wat zoekwerk, maar het lijkt me toch dat zo'n ding gewoon moet werken. Bij mij tot op heden echter niet :confused:

Volgens de handleiding moet de kaart in een PCI slot (check), waarna Win XP moet aangeven dat er nwe hardware gevonde is (check). Overigens had ik daarvoor zelf in de BIOS de AC97 al uitgeschakeld, omdat ik hier veel opmerkingen op fora over tegenkwam. Maar goed, bijgeleverde cd met driverinstallatieprog aangewezengeld en aan het installeren gegaan... Het installatieproces blijft echter hangen bij "waiting for audio driver to be ready". Als ik de normale 'hardware toevoegen' optie in windows gebruikt, worden er geen drivers gevonden (zowel van de cd niet, als de inmiddels van de sweex site gedownloade driver).

Wie-o-wie? De kaart wordt wel herkend, dus lijkt met iig dat de PCI-slot gewoon goed is toch? Ligt het dan toch aan de verkeerde driver?? Waar kan ik dan wel een goede vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan