acatel ethernet home modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
hallo.

ik heb gisteren een acatel ethernet isdn home modem gekocht (tweede hands)

weten ***lie of hier een ingebouwde firewall in zit en zo ja hoe kan ik die instellen?

Aangezien je alcatel modem vast ook een router is, is dit altijd een soort firewall. Namlijk als je achter een router zit is het niet mogelijk om van buitenaf een verbinding te initieren naar een achterliggende pc.

op dit modem kan maar één pc aangesloten worden.
is dit dan ook een router of is dat alleen maar als er meerdere pc op aan gesloten kunnen worden

Het is inderdaad alleen een router als er meerdere pc's op kunnen worden aangesloten.

MAAR als er 1 poort op zit, wil dat niet zeggen dat er niet meerdere pc's op kunnen worden aangesloten. Je moet er dan zelf een hub/switch tussen zetten.

Is het toevallig deze? Dan is het een router :)

st510.gif

weet je niet wat voor type het is ofzo?
maargoed ik weet bijna zeker dat het ook een router is, volgens mij zijn alleen usb modems voor adsl zonder router.

Die op de afbeelding is ook een 510.. weet je zeker dat je die hebt? (Waar zijn die overige 2 lampjes voor eigenlijks? activity up/down ofzo?)

nee, ik weet het niet zeker.
ik zou zometeen eens een plaatje bij voegen.
ik moet nu even weg.

Al in de aanhef van zijn vraag heeft hij gezegd dat het een HOME is. Een van de eerste types die alcatel onder speed touch heeft uitgebracht. Er zit GEEN router in!
Joop

Sorry daar had ik overheen gelezen

Dan is het dus deze:
home.jpg

Hier lijkt idd geen router in de zitten.. oud beestje.
En om op je vraag terug te komen dus ook geen firewall.. deze moet je dus sofwarematig installeren op je pc.

ja deze heb ik.
en inderdaad deze moest ik handmatig instellen.
dat was me een ellende.
k.p.n. opgebeld en met hun alle instellingen doorgelopen.
maar kreeg steeds een foutmelding.
ze konden me toen niet verder helpen.

heb toen even op internet rondgesnuffeld en ben er toen zelf uit gekomen.
niet zo'n goede beurt dus van de k.p.n.
heb ruim een uur met ze aan de telefoon gezeten zonder een goed resultaat.

ik kon deze modem voor €15 kopen.
ik vond dat niet al te duur want als je een nieuwe wilt hebben ben je geloof ik rond de €69 kwijt.
dus ik dacht van "ik zie het wel,kan me hier geen buil aan vallen" en het werkt nu goed.

ik weet alleen niet wat de voordelen zijn van de nieuwe modems ten op zichte van deze modem die ik heb.
weet jij dat?

Nadeel van deze modem is dat je er nog weer een router achter moet zetten wil je met meerdere pc's op internet.Wat je wel zou kunnen doen is de modem " tweaken " en er een modem/router van maken en dan heb je de voordelen van een speedtouch 510

http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php

Verder is de Home variant een prima oud beestje !

Hier staan ook je instellingen voor KPN,die je nodig had resp een tool daarvoor:

http://www.speedtouch.nl/support.html

http://www.speedtouch.nl/home.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan