accde file error

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1977

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2011
hallo,

Ik heb in office 2013 32 bit een database gemaakt. deze heb ik opgeslagen als accde. nu heb ik deze naar iemand anders maar hij kan hem niet openen in office 2010.

Waar licht dit aan.

Groet Allard en alvast heel erg bedankt.

Ik weet niet of je nieuwe features hebt gebruikt in je 2013 versie die niet bestaan in de 2010; dat zou een reden kunnen zijn. Of wellicht heb je bibliotheken gebruikt die dan ook nieuwer zijn, en dus niet door 2010 worden herkend. Overigens zou je voor een accde geen 2010 nodig hebben, maar dus wellicht wel de bibliotheken.

Hallo,

Heb even gekeken op een andere pc bij mij thuis die office 2010 had. nu heb ik daar de accbd laten draaien, en deze werkt dus wel. nu heb ik daar ook nog een de accde geprobeerd en deze doet het dus niet.

en als ik accde maak in 2010 werkt hij wel op 2013, ik vind het nu wel vreemd hoor.

Groet Allard

Laatst bewerkt:
Misschien moet je de db meeposten, dan kunnen we er zelf een Accde van proberen te maken.

Als je bij jouw thuis een accdb hebt draaien kan je daar toch een accde van maken (na compileren van de VBA module), die zou je in principe dan op je 2013 moeten kunnen draaien als je diezelfde accdb database daar ook kunt draaien?
Een accde is nml niets anders dan een accdb met een versleutelde VBA module.

Hallo, ja de accdb draait bij mij in office 2013 daar sla ik hem op als accde die werkt ook in 2013, maar de gemaakt accde in 2013 werkt niet in 2010. de gemaakte accde in 2010 werkt wel in 2013?

P.s. hoe kan ik het beste een file toevoegen 1.8mb

Je vertelt nog steeds niks over de gebruikte bibliotheken. En daar ligt volgens mij nog steeds het problem. Databases moet je eerst zippen, voordat je ze kunt uploaden.
Of op een Fileshare als Wikisend.com zetten.

Je zegt zelf dat d db wel werkt op een pc met 2013 maar niet op de pc met 2010. (Bericht #6). Dat onderschrijft mijn stelling.

De accdb werkt in 2013 en 2010 maar de accde die gemaakt is in 2013, stapp.accde werkt niet in 2010

En wederom onderstreep je mijn stelling :). Nogmaals: bibliotheken zijn upward compatible, niet downward. En dat is wat je doet.. althans: dat is dus mijn vermoeden.

oke ik begrijp hem nu. is eigenlijk altijd zo met software.

dank jullie wel voor de uitleg.

groet allard

Maar is het daarmee ook opgelost?

Ja het is opgelost om meet mensen de mogelijkheid te geven maak ik de accde in office 2007.

Ik dacht dat je laagste versie 2010 was?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan