acces 2000 vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Hallo allemaal,

Heb weer ff een vraag over een database in acces 2000. Ik moet een registratie database maken van alle hardware apperatuur van de school.

Nu heb ik echter ff een vraag betreffende relaties. En ik zou graag jullie mening en advies willen. Ik heb een tabel met daarin specifieke info over de pc zoals pc nummer, ip adres, wan outlet enz. Verder heb ik allemaal tabellen met apperatuur die in de pc zit.

Wel heb ik deze allemaal gescheiden, dus ik heb een tabel met netwerkkaarten en een tabel geluidskaarten enz.

Maar hoe kan ik die nou zo koppelen zodat ik weet bij welke pc nummer welk netwerk kaart nummer hoort + overige infomatie enz.

Om het wat duidelijker te maken heb ik ff een plaatje gemaakt.

Alvast bedankt voor de hulp

knackje

Bijlagen

• overzicht.jpg
    overzicht.jpg
    41,8 KB · Weergaven: 49
Ik heb OOk nog een plaatje met alle tabellen + inhoud. Zoals je ziet zijn er nog geen relaties aan gemaakt. Het lijkt me nodig dat die ergens komen om de database te laten weten welke dingen allemaal bij elkaar horen.

groeten knackje

Bijlagen

• relaties.jpg
    relaties.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 40
je zal in elke andere tabel moeten aangeven welk het pc_id is waar het desbetreffende onderdeel inzit. Alleen zo kan je een gedetailleerd overzicht oproepen van iedere pc. (Ik hoop dat je weet hoe je query's moet maken in acces)

Geplaatst door Papajo
je zal in elke andere tabel moeten aangeven welk het pc_id is

JA ok dat snap ik maar hoe dat te doen en welke zal ik daarvoor gebruiken. ik kan toch niet in elke tabel pc nr gebruiken. Dat leid dat toch tot redundantie ( herhalend voorkomen)

Met query's weet ik om te gaan, dus dat is geen probleem.

Toch bedankt voor het antwoord, iemand anders nog?

knackje

jawel, in elke tabel een extra veld met pc_id, anders kan je niet uitfilteren!!
Dus in elke tabel een extra veld aanmaken en opvullen. Dat is dan de minimumredundantie nodig om links te kunnen leggen tussen de tabellen.

Perfect het is nu gelukt dank je voor je hulp

knackje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan