Acces 2003 naar office 2010 op nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had er al een blik op geworpen, maar ik ben nogal druk geweest de laatste tijd (krijg je met zoveel vrije dagen ;) ) dus het 'project' loopt nog!

Ik heb een deel van je probleem opgelost, en dat betreft dan het formulier <BehGeg_Frm>. Daar heb je een subformulier op staan (<Brows_SubF>) waar óók weer een subformulier op staat (<PrijsBrs_Frm>) en dáár zit dan een fout in. In de query onder dat formulier ontbreekt namelijk het veld [LN], en daar wordt op het formulier dus naar verwezen. Omdat dat veld ontbreekt, behandelt Access dat veld als een parameter, en dat levert dus bij het openen van het hoofdformulier een parametervraag op. Zolang dat veld ontbreekt, zal je die vraag dus krijgen. Omdat dit probleem helemaal niks met de Access versie te maken heeft, verbaast het mij wel dat je de vraag níet kreeg in je vorige Office versie! Want daar had je hetzelfde probleem dus ook moeten hebben.

Iets vergelijkbaars is er aan de hand op het formulier <BehBet_Frm> waar verwezen wordt naar het veld [FactuurID] uit de tabel [FactSpec_SubT]. Díe fout (ontbrekende veld vermoedelijk) heb ik nog niet gevonden; dat komt omdat de formulierconstructie van dit formulier nóg ingewikkelder is gemaakt dan het formulier . Op <BehBet_Frm> heb je namelijk nog meer subformulieren en (in mijn ogen nutteloze) subsubformulieren gezet dan op <BehGeg_Frm>!
Om een voorbeeldje te noemen: op het formulier <Licentie_Frm> heb je een aantal subformulieren gezet (<LicenComp_SubF> bijvoorbeeld) die alleen een keuzelijst met invoervak bevatten. Waarom zet je die keuzelijsten niet gelijjk op het formulier? Er is m.i. geen enkele reden te bedenken om die keuzelijsten op een subformulier te zetten. Ik heb dat even getest, en dat kan zonder problemen gedaan worden.
Lost overigens niks op aan de foutmelding, maar het geeft maar aan dat het ongelooflijk lastig zoeken is in een db die in mijn ogen dus veel te ingewikkeld gebouwd is.
De laatste fout, die ik dus nog steeds niet gevonden heb, kan op veel plekken liggen. Ergens dus op het formulier <Licentie_Frm>, want daar krijg ik de foutmelding op.

Goedemorgen,
Dat het programma ingewikkeld in elkaar zit ben ik helemaal met je eens.
Daarom kwam ik er ook niet uit, durfde er ook niets aan te doen want bij de kleinste verandering gaat het al fout.
Ik heb dan te weinig kennis om dit op te lossen.
Fijn dat jij de fouten tot nu toe heb ontdekt.
Vreemd genoeg werkte dit programma op de oude PC perfect.

Kun jij ook aangeven welke handelingen ik moet doen om de fouten in mijn bestand te herstellen.
Moet ik bv. een veld [LN] aan de query toevoegen ik zie dat even niet.

Alvast geweldig bedankt voor alle moeite en aandacht, ik waardeer het zeer.

Klopt, je zult dat veld aan de query toe moeten voegen, en vermoedelijk ook op het formulier staten, ook al heb je het verder niet nodig. Desnoods maak je het verborgen.
Ik vind het dus vreemd dat het in de oude omgeving wél werkte, want dit soort problemen is niet versie-afhankelijk.

Fijn bedankt alvast.
Ik ga nu een paar dagen met vakantie en ga daarna weer verder ermee.

Goedemiddag,

Ik ben weer terug van een paar dagen vakantie en ook weer aan de slag met mijn Access bestand.
Bijna alles werkt nu goed behalve het tabblad "Betalingen" daar gaat het nog steeds fout, steeds nog parameterkaarten opgeven

Als dat goed draait is het hele bestand werk oké.
Wellicht heb jij al iets ontdekt? in dit tabblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan