acces 2003 openen in 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

gregortman

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Beste mensen,

Ik heb een probleem, office 2007 geinstalleerd en wil mijn 2003 database draaien, ik heb via opties voor acces zoveel mogelijk beveiligingen uitgezet, maar al mijn knoppen en velden doen het niet.

Krijg bijv de volgende opmerking: de expressie bij klikken die u hebt opgegeven als instelling voor gebeurtenis eigenschap, heeft de volgende fout veroorzaakt: object of klasse ondersteunt de gebeurtenissenreeks niet!.

Dit krijg ik bij elke knop op expressie die in de database zit, en dat zijn er nogal wat!!

Ik heb gegoogled maar kan niet echt een oplossing vinden, wie o wie kan mij helpen.

De database werkt perfect in acces 2003

bij voorbaat dnak:cool:

Kan je misschien een bestand met je database op het forum zetten.
Het kan zonder vertrouwelijke data omdat het alleen om Access gaat.

Dan kunnen we er naar kijken, want ik heb deze probelemen nog niet gehad.

Wim

acces 2003

Beste Wim,

Dat zou ik graag willen doen alleen is ie 45MB groot zonder gegevens inclusief gecomprimeerd en hersteld.

Ik zal kijken of ik hem uit elkaar kan slopen

wat mij ook opviel is dat ik hem niet kan converteren naar een acces 2007 bestand.

Ik heb dit probleem nu op een replica, ik kan hem niet omzetten naar een ontwerpmodel, als ik dat doe dan krijg ik de melding dat het bestand beschadigd is en ik kan hem niet meer openen.

Ook als ik via het originele bestand de replica ontwerpmodel laat worden dan geeft acces 2007 aan dat het bestand beschadigd is.

Ik hoop dat je hier wat mee kan

groet

Je hebt een groot probleem denk ik.
Wat ik zou doen is in Access 2003 een gestripte versie maken waarin nog maar een knop voorkomt.
Deze probeer je dan in Access 2007 te openen en kijken wat er gebeurt.
Gaat het goed, dan voeg je de volgende knop toe en doet het opnieuw in Access 2007.
Zo kan je er achter komen waar jouw database corrupt is.

Een andere manier weet ik niet zo vlug.

Succes
Wim

acces 2003

Beste Wim,

Ik heb de database draaiende op 2007, ik moest eerst het bestand herstellen comprimeren, voordat hij het deed.
Alle macro beveiliging eraf gehaald en hij deed het voor 99 %

Nu is er nog 1 groot probleem, dit zijn allemaal replicas, als ik nu probeer de replicas ontwerpmodel te maken dan zegt ie dat het bestand beschadigd is en kan ik dit bestand niet meer openen.

Weet je hier wat op ??

bij voorbaat dank

Gregor

Gebruik je VBA of macro's?
VBA: Controleer of je de goede library's hebt aangevinkt:
[ctrl]+[F11] > extra > verwijzingen

Bekijk ook eens deze link over problemen met conversie 2003-2007

Ontwerpweergave

Beste Floor,

Ik heb al je linken nagelopen en gecheckt of de juiste biblio gebruikt worden, dit alles OK.
Ik krijg de werkende DB in acces 2007 niet naar ontwerpweergave!!
Mijn werkwijze is als volgt:

het werkende bestand in access 2007 comprimeren en herstellen (ook zonder dit werkt het niet)

dan ga ik naar hulpmiddelen voor database->replicatie opties-> ontwerpmodel herstellen en de database wordt hersteld naar ontwerpweergave, vervolgens wordt automatisch de database opnieuw opgestart en krijg ik de melding dat het bestand beschadigd is, het kan niet meer worden geopend door acces 2007 nog wel door acces 2003, hier is hij dan ook ontwerpweergave!!

Programma werkt als replica volledig in 2007

Ik hoop dat iemand mij kan verteleln wat dit zou kunnen zijn

Groet

gregor:(

Ik heb geen idee wat de foutmelding veroorzaakt.
Ik heb in het verleden eens een soort gelijkprobleem gehad ('ergens' was iets beschadigd). Ik heb dit opgelost door een nieuwe, lege database aan te maken en vervolgens alle tabellen, query, modules enz enz uit de oude database te importeren in de nieuwe database.

Ik zou zelfs alles ineen keer importeren. Krijg je dan na de import een foutmelding kan je nog altijd van voorafaan per item (of een aantal tegelijk) gaan importeren om uit te gaan zoeken wat de fout veroorzaakt.
Het is het proberen waard.

Laatst bewerkt:
acces 2003

Beste Floor,

Bedankt, ik ga het proberen

worden dan ook al je vba code overgezet??

gregor:thumb:

VBA Code die in formulieren verwerkt zijn wel,
modules dien je apart over te zetten (voor mudles is een apart tabblad voor bij het importeren).

acces 2003

Beste Floor,

Ik heb het net even snel geprobeerd, en tot nu toe werkt het !!!!!!!!! topie

het grappige is, dat hij hem in acces 2000 opmaakt en niet zoals het originele bestand in access 2003, maar dat maakt niet uit.

In iedergeval een goeie tip

Bedankt hier kan ik verder mee

gregor:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan