Acces 2010: Totalen uit een andere tabel berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goulle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2010
Hallo!

Vandaag heb ik nog eens de moed genomen om in acces een database aan te maken van de verschillende projecten waar ik aan werk. Dit is hoe ver ik al sta.

Ik heb een tabel aangemaakt voor verschillende projecten.
Dan is er een tabel voor de verschillende taken. Per taak kan ik dan aanduiden over welk project het gaat.
Dan is er een tabel voor de werkuren per taak.

Voorbeeld:
Op maandag werkte ik bijvoorbeeld van 10 tot 12 en van 13 tot 18 aan 1 taak. Op dinsdag ging ik hier mee verder van 9 uur tot 12 uur.

In de tabel Werkuren heb ik 3 records. Eentje dat zegt dat ik op maandag van 10 tot 12 werkte en dus totaal 2 uur. Eentje dat zegt dat ik op maandag ook van 13 tot 18 werkte en dus totaal 5 uur... enzoverder... Bij elke record kan ik ook een verwijzing geven via een lookup-field over welke taak het gaat.

Ik wil graag in de tabel van de taken een totaal aantal uren kunnen zetten dat automatisch berekent wordt op basis van de gegevens in de tabel van de werkuren. Dan zou de tabel van de projecten uit de tabel van de taken ook nog eens het aantal uren van alle taken voor 1 project moeten kunnen halen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd en dat iemand me een beetje kan verder helpen. :)

Ik ben al eens gaan zoeken naar query's maar het lukt me toch niet om net de info er uit te halen die ik nodig heb.

Hopelijk weet iemand van jullie het!

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Groetjes!

Ik wil graag in de tabel van de taken een totaal aantal uren kunnen zetten dat automatisch berekent wordt op basis van de gegevens in de tabel van de werkuren. Dan zou de tabel van de projecten uit de tabel van de taken ook nog eens het aantal uren van alle taken voor 1 project moeten kunnen halen.
Ik zou dat toch via een Totalen query doen. Ik neem aan dat je de tabellen aan elkaar hebt gekoppeld; je kunt dan netjes groeperen op Taak, en totaliseren op Uren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan