Website problemen met AdBlocker

Gouwepeer

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2025
Besturingssysteem
Ubuntu 22.04
Office versie
LibreOffice
Ik heb Firefox met de AdBlocker Ultimate extentie en heb meermaals gemerkt dat sommige sites soms niet helemaal lekker werken. Zo heb ik o.a. Belsimpel op de whitelist moeten zetten omdat de buttons om naar een volgende pagina in de zoekresultaten niet werkte. Ook werken meldingen (en instellingen) van cookies niet altijd, waardoor een site dan niet helemaal 100% functioneel meer is. Opmerkelijk is dat ik gisteren op mijn eigen site de (via iframe embed) Windy gegevens niet meer kon inzien. Na het uitschakelen van de AdBlocker werkte dit wel, en vervolgens na het inschakelen ook nog. Slaat zo'n AdBlocker ook gegevens op (cache) die na een bepaalde tijd problemen op kan geven?

Hebben jullie dezelfde ervaringen of juist niet, en welke AdBlocker gebruiken jullie?

Ik zal uBlock Orgin eens uitproberen, AdBlocker Ultimate heb ik nu uitgeschakeld.

Dit soort problemen heb ik wel gehad met Ghostery, maar alleen bij websites die erg veel van je willen weten, zoals transavia en booking.com als je een booking wilt doen. Maar dat is logisch, want ghostery is er om je privacy te beschermen.
Ik vermoed dus dat Adblocker Ultimate meer doet dan alleen advertenties blokken en ook aan privacy bescherming doet.

Geen oplossing voor je probleem, maar wellicht het overwegen waard.
Hier ook uBlock Origin.
Al jaren, op 2 PC's, een laptop en een paar VM's.
Nog nooit een probleem mee gehad.
Niet op Linux overigens, op Windows met Firefox.

Volgens mij heb ik uBlock Origin destijds op jouw (Femke) aanraden geïnstalleerd.
Nooit spijt van gehad :)

Terug
Bovenaan Onderaan