Acces 2013 keuzelijst met invoervak filter subform

Status
Niet open voor verdere reacties.

omewillem

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2012
Goede dag,
om een lang verhaal kort te maken, ik zit met tranen in mijn ogen....
het volgende wil na ruim 2 weken ploeteren maar niet lukken:
ik heb een formulier met daarin een subformulier, in het formulier een drobdown box die de waarde uit tabel data haalt.
als ik bv plaats A1 selecteer wil ik in het submenu alle plaatsen met de waarde A1 uit het tabel "Verzameldata" weergeven.

kan iemand mij helpen?
Mijn dank is groot

Bekijk bijlage Omewillem 1.rar

Vraag 1: waarom moet dat op een subformulier? Het is veel makkelijker om dit op te lossen met één formulier en een keuzelijst in de koptekst.

Goedemorgen,
Als ik dat doe dan kan ik niet de waarde die in de box wordt weergegeven naar een andere tabel laten verwijzen, ook lukt het niet om dan alleen de items met bv A1 weer te geven, hij doet ze wel selecteren maar niet filteren..
sorry voor mij geklungel, maar ik ben nu echt droevig aan het worden..

Laatst bewerkt:
Googlene? Terwijl alle antwoorden op HelpMij staan? :D. Dan krijg je zoiets.

Bijlagen

Wohaaaa, :d
bijna wat ik zou willen, maar je geef me kippenvel, nu al.
is het na de selectie ook mogelijk om alle A1 waardes weer te geven, dit ivm het maken van een rapport?
nu laat hij maar een item per keer zien.
Alvast bedankt, ik ben blij dat er wel mensen slim zijn...

Je had een formulier gemaakt in Gegevensbladweergave. Daar ben ik zelf een stevige tegenstander van (lelijk en geen of nauwelijks formulierfunctionaliteit) dus ik bouw die nooit zo. Ik gebruik ofwel een doorlopend formulier (als je gegevensblad weergave wilt simuleren) ofwel een enkelvoudig formulier. De basislayout van jouw subformulier is enkelvoudig, dus die heb ik voor de code gebruikt. Je kunt het formulier zelf wel omzetten naar een Doorlopend formulier (velden herschikken en de kopjes naar de Koptekst) en dan heb je wat je wilt.

Beste OctaFish,
Mag ik U hartelijk BEDANKEN, eindelijk na al het geploeter kan ik verder gaan met het bouwen van mijn project.
De problemen die ik had zijn nu opgelost, ik zal alles gaan uitpluizen zodat ik ook snap hoe U het gedaan hebt.

Nogmaals: Bedankt

gr

wim

Volgende keer zou ik geen 2 weken wachten met het stellen van een vraag :).

Hier staat over oa die select een mooie uitleg met voorbeelden als aanvulling. De oplossing van Octafish is eenvoudig werkt prima en ben het met heen eens, formulier gemaakt in Gegevensbladweergave is vreselijk. Een heel simpel formulier is zo gemaakt. (evt idd zonder subform...)
http://www.excelcontroller.nl/index.php/contact/faq/uitleg-sql
Het is weliswaar meer een algemene uitleg, maar dezelfde commando's
Vaak koppel ik een formulier aan een query, en kun je daar vanuit eventueel verder werken (als dat nodig is...)

Laatst bewerkt:
Als je de Acces cursus uit de Handleidingen sectie leest, komt je volgens mij ook een heel eind :D.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan