Acces 97 Gedeeld update tijd???

Status
Niet open voor verdere reacties.

edgee

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2004
Berichten
6
Hallo,

Ik heb een Database gedeeld draaien op 2 pc's (Database in gedeelde map) Als ik nu op de ene pc een waarde verander in een veld duurt 't soms een kwartier voordat de andere pc de cel update :( , ik heb de vernieuwingstijd al lager ingesteld maar dat helpt niet veel, weet iemand of je Access zo kan instellen dat de gegevens onmiddelijk worden weergegeven op beide pc's? of zit t misschien ergens in 't netwerk zelf dat ik daar iets moet veranderen?

Info :

Access '97 Op 2 pc's die via een router met elkaar zijn verbonden...

Alvast bedankt:)
 
Heb je al gekeken bij: extra, opties, tabblad geavanceerd. Daar staan een boel opties voor vernieuwingen.:D
Miskien dat het helpt:rolleyes:
 
Ja dat heb ik al gedaan, maar 't maakt geen verschil...
 
Weet het niet zeker meer (werk zelf niet veel met Access) Maar een kennis van mij heeft ooit ook ongeveer zo'n probleem gehad en daar lag toen de oplossing in het automatisch opslaan (om de xxx minuten) van de pc die het bestand wijzigde. Door deze tijd te verlagen ging het wel goed.
 
mm ik ga 't eens proberen , als ik handmatig opsla (ctrl-s) dan helpt 't in ieder geval niet, maar je weet nooit...

Vernieuwen helpt in ieder geval ook niet......
 
Dynaset

Als je de waardes ziet in een form dan moet je ervoor zorgen dat de onderliggende recordset van het type dynaset is en zeker niet snapshot of static.
De waarden in comboboxen, lijsten, datasheet kan je updaten door event of timer gestuurd een requery/update/recalculate te doen van de control.
 
Merci voor je reactie,:thumb:
Kun je daar iets meer uitleg geven waar ik dat alles kan vinden? :)

Ik werk met 2 tabellen Stock en Kasboek
en geef alles rechtstreeks in tabellen in en niet via een formulier...
 
Tabellen ????

Met meerdere gebruikers ingeven in tabellen daar heb ik zo geen ervaring mee (het is immers gebruikelijk dit via formulieren te doen). Wanneer je beide de tabel opent en 1 veranderd iets moet de 2de de tabel eens openen en sluiten, nu moet hij toch de bijgewerkte gegevens zien van gebruiker 1?
Je kan makkelijk een formulier maken met de wizard en van daaruit kan je dan meer afdwingen. Je kan in een formulier de volledige inhoud van een tabel weergeven of record per record.
Indien je er meer over wil weten moet je de db maar eens posten (de gegevens moeten er niet in staan, anders is ze te groot).
 
Sorry mensen dat 't wat langer geduurd heeft maar door omstandidheden kon ik even niet verder doen...:(


Bedank nog voor je reactie ik ga eens proberen met formulieren te werken eens kijken of 't beter werkt ik hou je op de hoogte:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan