acces beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
hallo,

Ik heb op internet gezocht naar een beveiliging voor een acces database. Mensen mogen alleen de database bekijken en gegevens invoegen en als ze het formulier afsluiten moet acces zelf ook gelijk afsluiten. Ze mogen dus niet gaan rommelen in mijn macro's en dergelijken.

Nou vond ik het volgende script op internet( zie bijlage) ik weet alleen niet waar ik het moet plaatsen. Kan iemand me dat vertellen?

groeten en alvast bedankt

knackje

Bijlagen

zo te zien zijn er geen mensen die het weten. weet eimand anders dan een andere manier om je database te beveiligen zodat men boven staand verhaal niet kan doen.

groeten en bedankt.

knackje

Dat is een lastige. Helemaal perfect beveiligen tegen echt kwaadwilligen dat zal niet lukken. Tegen gebruikers die geen fouten mogen maken, dat zal wel lukken.
Om te beginnen, de versie die je aan gebruikers geeft, moet een .mde zijn, een gecompileerde versie.
De data (dus de tabellen) zou ik in een aparte database zetten en dus linken in de versie waar het programma staat. Deze data database kun je dan afschermen met een paswoord (eerst paswoord, dan pas linken)
Als je de .mde file gemaakt hebt, kun je in de startup opties aangeven wat een gebruiker allemaal mag. Ik haal daar altijd alle vinkjes weg behalve soms de statusbar. Hier kun je ook een form opgeven wat geopend wordt als de database voor het eerst wordt opgestart. Als al de vinkjes weg zijn, is het voor de meeste gebruikers onmogelijk om bij de code of bij de macros te komen.
Dan blijft er natuurlijk altijd een kleine groep gebruikers over die weten dat als je met de shift ingedrukt opstart, dat dan de startup optie's overgeslagen worden. En dan kom je toch in je tabellen en formulieren terecht. Hiervoor hebben wij een aparte database gemaakt, die de shift toetst bij het opstarten uit kan schakelen. Dan is het alles bij elkaar toch een heel eind waterdicht.
Als je het formulier afsluit, kun de volgende code achter een knop hangen, "docmd.quit" Dan sluit hij access helemaal af.
Is dat ongeveer wat je zocht?
Theo

hoi hoi,

Het is inderdaad nog een hele klus zie ik. Maar ik denk inderdaad dat dit een behoorlijke beveiliging is. Bedankt voor de uitleg ga het gelijk uitproberen

groeten

knackje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan