acces combinatie met excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

marceagle

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Beste Forumleden,

Bij verschillende vragen op het forum kom ik tegen hoe het al dan niet koppelen, ilmporteren ed.
Mijn vraag is nu of de mogelijkheid bestaat om effectief een werkblad aan een tabel te koppelen.
Via de macro gegevensblad overbrengen lukt het vrij aardig, ik kan dan enkel maar de gegevens uit het excel werkblad zien. Is het op de één of andere manier mogelijk dat ik in access gegevens verander en deze dan ook meteen naar het excel werkblad worden geschreven.

Met dank voor het antwoord en eventuele hulp.

Marc.

Ja, dat kan.
Je moet het excel werkblad dan koppelen als tabel.
Database venster, tabel tab.
Rechtermuisknop optie tabellen koppelen.
Kies als bestandstyp Microsoft Excel en zoek je xls bestand op.
Volg verder de wizard.

dank voor de snelle reaktie, misschien doe ik nog iets fout, maar ik kan ook met deze methode niets invoegen of veranderen in acces.
Ik heb voor alle veiligheid nu een bestandje bijgevoegd dat in mijn voorbeelddirektorie staat (c:\voorbeeld)

Marc.

Bijlagen

Dit zou moeten werken als je een lijstje maak met bij voorbeeld:
Regel omschrijving
1 test1
2 test2
3 test3
4 test4
5 test5

Zu op je blad voor 5 records moeten zorgen.

Misschien moet je ff met koppelings beheer zeggen dat hij de koppeling even moet ververssen want bij mijj kan ik gewwon het excel bestandje aanpassen.

Beste,

Sorry, maar misschien was ik niet duidelijk genoeg.
In Excel is aanpassen geen probleem, maar als ik de tabel in access open kan ik niets veranderen (in access)

Je kunt via access alleen iets wijzigen in gekoppelde excel bestanden als niemand deze excel bestanden geopend heeft. Op het moment dat iemand anders (of jijzelf) het excel bestand nog open heeft staan is het read only geworden. Excel gaat nogal slordig om met de registratie of iets open staat of niet. Als je een excel sheet geopend hebt en je sluit het af dan laat Excel andere toepassingen nog wel eens denken dat het betreffende sheet nog steeds open staat. Ik ben er nog niet achter hoe je dat kunt omzijlen.

Daarom kun je beter andersom werken. Sla je gegevens op in een access tabel en koppel je excel sheet aan access. Dat kan ook.

vaak helpt het ook om je excel sheet in te richten voor meerdere gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan