Acces database form

Status
Niet open voor verdere reacties.

dfpjopo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2009
Berichten
3
Hallo ik heb een probleempje. Ik heb een form aangemaakt met allemaal tekst balken en die heb ik met de database gekoppeld maar wat voor code moet ik gebruiken voor de submit knop die alle ingvulde balken in de database zet. en ik krijg een error dat OleDBDatabase niet is geregistreerd is. Help me ben newb:D
 
OleDbConnection

Hallo ik heb een probleempje. Ik heb een form aangemaakt met allemaal tekst balken en die heb ik met de database gekoppeld maar wat voor code moet ik gebruiken voor de submit knop die alle ingvulde balken in de database zet. en ik krijg een error dat OleDBDatabase niet is geregistreerd is. Help me ben newb:D

Het is vrij simpel, alleen je moet het weten:D
Ik zet wel de hele code neer, want ik weet niet precies wat jij al hebt en niet hebt.

Je begint boven aan met:
using System.Data.OleDb;

Dat zet je gewoon ergens tussen de rest waar het met using begint.

Daarna maak je een connectiestring. Waarschijnlijk heb je dit al gedaan maar voor de zekerheid zet ik het nog een keer neer. Ik gooi alles onder de button, maar het mooiste is natuurlijk om dit in verschillende classes te plaatsen.

protected void Submit_Click(object sender, EventArgs e)
{
try
{
string strConn = ""Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=DB.MDB";
string strComm = "INSERT INTO Table1 (Column1, Column2) VALUES ( ' " + Textbox1.Text.ToString() + " ', ' " + Textbox2.Text.ToString() + " ')";

OleDbConnection oledbconn = new OleDbConnection(strConn);
OleDbCommand oledbcomm = new OleDbCommand(strComm, oledbconn);

oledbconn.Open();
oledbcomm.ExecuteNonQuery();
oledbconn.Close();
}
catch (Exception ex)
{
MessageBox.Show(ex.Message.ToString());
}
}

Als het goed is moet dit werken, zo niet, let me know. Succes:thumb:
 
Bedankt voor de hulp maar ik krijg in deze regel allemaal error's
string strConn = ""Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=DB.MDB";
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp maar ik krijg in deze regel allemaal error's
string strConn = ""Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=DB.MDB";

ow my bad, als je goed kijk staat er voor Provider 2 quotes, dat moet er 1 worden.
Dus zo:
string strConn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=DB.MDB";

En DB.MDB moet jouw database worden, de database die jij wilt gaan gebruiken.
DB staat dan ook voor Database:D

Ik hoor het wel als het weer niet werkt!
 
Bedankt hij de code werkt nu wel maar nu heb ik weer een ander probleem want als ik de knop indruk moet hij schrijven naar de database maar dan krijg ik een melding dat hij niet dat hij niet geregistreerd staat op de lokale machine.
 
hier lukt het ook niet...

Code:
private void tblSave_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            //MessageBox.Show("Scherm wordt afgesloten. Call niet opgeslagen!", "RDS Supportsysteem", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Information); 
            //Close();
            try
            {
            string strConn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\\NET4\\Net4.mdb";
            string strComm = "INSERT INTO tblCalls (CallKlantNr, CallContPers, CallOmschrijving) VALUES ( ' " + cmbRelatie.Text.ToString() + " ', ' " + cmbContactPersoon.Text.ToString() + " ', ' " + txtOmschrijving.Text.ToString() +" ')";

            OleDbConnection oledbconn = new OleDbConnection(strConn);
            OleDbCommand oledbcomm = new OleDbCommand(strComm, oledbconn);

            oledbconn.Open();
            oledbcomm.ExecuteNonQuery();
            oledbconn.Close();
            }
            catch (Exception ex)
            {
            MessageBox.Show(ex.Message.ToString());
            }
        }

Ik krijg nu steeds de melding "Kan uitvoertabel tblCalls niet vinden". Ik kan ook nergens mijn datasource wijzigen o.i.d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan