Acces database

Status
Niet open voor verdere reacties.

moosive

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Kan je hier ook informatie vragen ivm database acces? Hoe is het mogelijk om een bestaand programma met alle gegevens in , te koppelen aan ons acces bestand , zodat alle gegevens uit het bestaand programma gehaald worden?

hoop dat ik in de juiste topic zit :) anders sorry

Ik begrijp je vraag niet goed.

1 - Heb je een programma waarvan je de gegevens in een access bestand wil stoppen zodat je daar gebruik van kan maken met weer een ander programma?

of

2 - Vindt je dat een bestaand programma vanaf nu zijn gegevens uit jullie Access bestand met halen?

of

3 - Iets anders?

Waarschijnlijk is het drie.
Twee is erg moeilijk zoniet onmogelijk te verwezenlijken
Met de eerste optie kan je het meest. Als je bij die gegevens kan komen tenminste. Je kan dan zelf een programma eromheen bouwen.

Hoop dat je hier iets mee kan.

Weest gegroet,
Guus

Ik zal proberen wat duidelijker uit te leggen. Het probleem is dat alle informatie zich in het programma " Delta Manager " bevindt. Ik en mijn klasgenoot bouwen nu een pakket op waarmee onze klant gebruiksvriendelijker kan werken. Delta manager zou niet mogen verwijderd worden. Ons acces programma zou alle informatie uit deze Delta manager moeten hallen. Een link tussen een bestaand programma en onze databank.

Ik weet niet of dit mogelijk is?
Indien ja => hulp :D :o :o :o

Delta Manager maakt waarschijnlijk gebruik van een database? Zolang dat niet Hyperfile is, is er waarschijnlijk wel een ODBC te vinden om een verbinding te leggen.

Weest gegroet,
Guus

dan kan je het beste een ODBC (Open DataBbase Connection) aanleggen als verbinding tussen acces en Delta. Ga naar je windows Configuratiescherm en dan naar Administrative Tools en dan klik je op Data Sources (ODBC). Als bij 1 van de 3 tabbladen het programma Delta bij staat dan kan je in Acces d.m.v een gelinkte tabel de koppeling makenl, dat doe je door in acces bij het aanmaken van een nieuwe tabel de optie een gelinkte tabel te kiezen en dan bij Files of type ODBC Database te kiezen. Daarna krijg je ergen een scherm waar de tabellen van Delta te zien en kan je m linken.

P.S. staat Delta niet Data Sources dan moet je hem ff toevoegen, wijst zich van zelf.

Gewoon ff wat proberen dan kom je er vanzelf wel uit :thumb:

bedankt allemaal. Laat jullie nog wel weten of ik door ben op mijn stage ;)

pz

laat liever weten wanneer je gebak gaat trakteren ;) :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan