Acces Database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slom0

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2006
Berichten
4
Ik heb een opdracht op school waar ik een bestaande database moet anpassen door foute die erin blijken te zitten. Nu heb ik de rest van de opdracht al gedaan op een paar punten na:

* Ik moet de versie van het bestand vervangen van 1.0 naar 1.1 omdat hij is aangepast. Waar kan ik dat doen?

* Nederlandse postcodes bestaan uit 4 cijfers en 2 letters. In Canada is dat 6 cijfers en in Duitsland is het 4 cijfers. De invoer van nederlandse postcodes is 0000 / zz. Hoe verander ik dat ik ook andere postcodes kan invoernen?

* Hoe kan ik in bijv. het hoofdmenu knoppen koppelen aan sneltoetsen zoals Alt-A ?Waar kan ik dat instellen.

Weet iemand hier een andwoord op? Bedankt alvast voor de moeite want ik had al via google gezocht en via enkele forums maar kwam er niet uit.
Groetjes Thierry
 
Versie bijhouden doe je meestal in de naam van het document, dus opslaan als Test 1.1 ipv Test 1.0.
Verder kan je onder Bestand, Database eigenschappen zaken invullen en aanpassen.
Versie staat hier niet bij, wel 'Revisienummer'.

Zonder het bestand is dat wat lasig aan te geven. N.b. in Duidsland gebruikt met 5 cijfers, niet 4. Misschien kan je een demo bestand (met maar een paar record gevuld) hier als bijlage plaatsen (n.b. even zippen en <=100 kb max.).

Button + Alt toetsen, dit doe je via de naamgeving van de button, normaal zie je die toch niet en heet hij Knop5 of zo (Nederlandse versie).
Verander deze naam bij de eigenschappen in bv &Button.
Met [Alt]+[B] start je nu de button, de & voor de letter bepaald om welke letter het gaat.
Met de naam 'Ope&n' zal de butten reageren op [Alt]+[N].

N.b. deze Alt instellingen gaan voor de normale Alt instellingen van je werkbalk. Er zijn mensen die hier graag mee werken, probeer dus de letters B, W, D, I, K, R, X, V en H als het ook anders kan niet te gebruiken.

P.s. een paar lessen gemist? Ik neem toch aan dat deze zaken ter sprake zijn gekomen tijdens één van de lessen...
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is ik krijg hier geen les in :/ Ik moet het allemaal zelf uitzoeken en als ik het echt echt niet kan vinden helpt de leraar pas.. vandaar dat ik het maar gewoon op een forum post :) beetje slechte school naar mijn onderdeel maar wil wel ff diploma halen anders ook voor niks gedaan :s

Bedankt trouwens voor je andwoord!! ik ga het morgen in de les even proberen!

dan nog 1 vraagje:
Hoe maak ik een demo bestand?

en nogmaals bedankt voor je reply :)
 
Een access bestand is een .mdb bestand. Je schrijf zelf dat je een bestand hebt en ook al aangepast... dat is je demo bestand.
Als je Windows XP hebt kan je deze heel makelijk zippen en dan op de site zetten (mits kleiner dan 100kb, en dat zou wel eens een probleen kunnen worden, stuur me in dat geval even een prive bericht).
Terug naar het zippen. Bestand aanklikken, rechtermuisknop, kiezen voor kopiëren naar, kies gecomprimeerde map.
Xp maakt er nu een .zip file van.
Onder elk bericht op helpmij (tijdens het maken) staan onder het bereicht 'Overige Opties', o.a. om een bestand toe te voegen.
 
Laatst bewerkt:
Um kon je geen prive sturen ben geen lid ofzo :confused: http://www.freewebs.com/blupsiblup/DIGCA2000.rar Heb daarom hier een linkje ervan :) 175kb.

Ga nu kijken of ik uit het eerdere andwoord iets kan beginnen :)

EDIT:
Kom er niet helemaal uit met die Alt + B buttons.
kan je het misschien iets anders uitleggen?

"Button + Alt toetsen, dit doe je via de naamgeving van de button, normaal zie je die toch niet en heet hij Knop5 of zo (Nederlandse versie).
Verander deze naam bij de eigenschappen in bv &Button.
Met [Alt]+ start je nu de button, de & voor de letter bepaald om welke letter het gaat.
Met de naam 'Ope&n' zal de butten reageren op [Alt]+[N]."
 
Laatst bewerkt:
Nog een poging:
Open het bestand. Ga naar Beeld en kies Ontwerpweergave.
Button selecteren, rechtermuisknop, Eigenschappen en dan de naam aanpassen...
screenhunter40tr6.jpg


N.b. ik heb nu geen tijd om naar de andere zaken te kijken.
M.i. zitter er nog heel wat fouten in deze database.
Zo heb je in het releatie veld helemaal geen koppeling met de 'tblCamping'
screenhunter41fh1.jpg

Maar als je die gaat maken moet je eigenlijk je access sheet gaan normaliseren, omdat je anders om meerder pleken in je database adres gegevens gaat krijgen.
En dat heeft weer een relatie met je vraag over de postcodes.
 
Laatst bewerkt:
Toch nog even naar de postcode gekeken, er is een Invoermasker ingesteld dat alleen Nederlandse postcodes toelaat. Ik hoop dat je daar genoeg aan hebt als tip om zelf verder mee te komen.
screenhunter42df6.jpg
 
hey het is me gelukt met die sneltoetsen dank je wel :)

Moet alleen nog even met die postcode oplossen en die versie heb ik ook nog niet kunnen vinden.. Ik stel je hulp wel op prijs ;)

EDIT:
na toch bedankt voor je hulp :) als het niet anders kan met die postcode dan houd het op.. Voor de rest ben ik er nu helemaal uit hoor tnx ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met 'die versie'?
Je start Access, onder Extra heb je een optie Relaties.
Bij relaties kan je vervogens kiezen voor Tabel weergeven.
Hier staat ook je 4e tabel 'tblCamping'die echter geen relatie heeft met de andere 3 ?!
Klik er op en kies Toevoegen, klik op Sluiten.
Klik op strPostcode en dan rechtermuisklik, kies Tabel ontwerp
Klik op strPostcode. Je ziet dat het tekst is, met een veldlengte van 10, echter met een Invoermasker. Verwijder het invoermasker en je kan nu bij postcode alles invullen.
N.b. Zonder een kolom 'strLand' of zo, heeft het m.i. wijzig zin om dit te wijzigen, waarom zou je een Duitse postcode willen kunnen invoeren als je niet kunt aangeven uit welk land ze komen...

P.s. Ik raad je echt aan eerst eens de site http://www.sum-it.nl/cursus/dbdesign/hollands/scope010.htm door te nemen.
Ga gewoon de 4 onderdelen lang (rechts onder staat steeds Volgende: xxx), kost misschien een half uur, maar daarna begrijp je in ieder geval hoe je een database zou moeten opzetten.
Lees met name het Logisch Ontwerp deel goed door.
Hoe je e.a. dan concreet uitwerkt in Access is natuurlijk een ander verhaal.

Kijk ook hier even

Succes met je studie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan