Acces factuur systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raymond17ICT

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2010
Beste allemaal,

Ik ben bezig met een verhuur en factuur systeem te maken alleen loop ik nu vast op de factuur maken.
Ik kan al wel artikelen maken met incl. en excl. de btw. Alleen nu wil ik een paar artikelen in 1 factuur hebben zodat dit uitgedraaid kan worden voor de klant.
Zo wil ik mijn factuur maken. Ik heb het een en ander al gelezen over master en detail form alleen lukt mij dit niet.

Kunnen jullie mij daar bij helpen?

Gr Raymond

Een factuur gaat doorgaans naar de klant, en daar heb je dus een rapport voor nodig. En in dat rapport ga je groeperen op KlantID en/of FactuurID. Dat rapport baseer je op een query waarin alle noodzakelijke gegevens uit Klanten + Factuur + Factuurdetails + Artikelen en de artikelgegevens komen dan in de Details sectie, de factuurgegevens gebruik je als Koptekst met een groepering op FactuurID.
Je Factuurformulier is een normaal formulier op basis van Facturen met een subformulier voor de Factuurdetails. Daarin staan de geleverde artikelen, aantallen, prijzen etc.

Ik heb er een tijdje aan zitten te klooien alleen kom ik er totaal niet uit. Als ik een test database upload kunnen jullie er misschien er naar kijken?

Ik zie wel tabellen en formulieren, maar geen rapport. Klopt dat?

@octafish Ja dat klopt, ik weet niet hoe ik die rapporten moet maken, vandaar dat ik het aan hier vraag.

In mijn Boekhoudprogramma Boeket zit ook een factureer-deel. Kijk daar eens naar, misschien help dat je.
Je kunt Boeket hier downloaden:

https://app.box.com/s/2ygfi8xwb71fmtmxebkc

en trek je niks aan van de waarschuwing. Die krijg je automatisch omdat ik het verpakt heb met Install Creator tot een installatie-bestand in .exe formaat.

Bart Kuijer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan