Acces Facuratie en voorraadbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wambuzi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2017
Goedemiddag allen,

Ik ga binnenkort een eigen zaakje beginnen. Ik heb al vaker gehoord dat acces en programma is waar je makkelijk kunt factureren en voorraad bijhouden.
Ik heb verschillende facturatie voorbeelden gezien, en ben ermee aan de slag gegaan, maar kort gezegd bak ik er niets van.
Als ik bij een tabel een veld toevoeg weet ik die niet te koppelen.

Is er een met zo een simpel voorbeeld?, ik had een van northwind maar die werkt niet meer

Bedankt

Ik snap de vraag, en waarom je hem stelt, maar ik moet je gelijk afraden om op deze manier een bedrijfsadministratie te (willen) maken. Geen enkele database die je vindt, zal voldoen aan jouw specifieke wensen; databases zijn nu eenmaal maatwerk. En daarvoor zijn twee oplossingen: 1) zelf maken, 2) uitbesteden aan een vakman. De laatste optie zal waarschijnlijk geld kosten. Of je moet iemand kennen met teveel geld en tijd. Of die chantabel is natuurlijk :).
Als je zelf al wat hebt geprobeerd, heb je waarschijnlijk al wel een idee wat je wilt doen met de database, en ik zou zeggen: post dat voorbeeldje eens, dan kunnen we zien welke kant je op wilt.

Welkom nog bij HelpMij trouwens :D.

Bedankt Voor de verwelkoming, en beste voornemens dit jaar :)

Bekijk bijlage StudentenFiX.zip

Dit doet eigenlijk alles wat ik nodig hebt, op het feit dat ik dus mijn voorraad niet in kwijt kan (als ik iets verkoop dat het van een totaal af moet gaan)

Laatst bewerkt:
Een tabel [Voorraad] toevoegen is niet zo lastig. Kwestie van de velden ArtikelID (moet numeriek zijn; bij jou heb je in Factuurregels een tekstveld), Aantal en Mutatiesoort en Mutatiedatum en je bent een heel eind. Bij een verkoop registreer je dan tevens en mutatierecord. En werk je het veld Voorraad bij in de tabel [Artikel].

Ik ga er vanavond mee aan de slag en kijken hoe ver ik kom. Alvast dank tot zo ver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan