Acces formulier verzenden per mail

• Onderwerp starter Onderwerp starter TMW02
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TMW02

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2014
Goedemiddag ,

Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen , in Acces heb ik middels een formulier een opdracht fax gemaakt, nu wil ik dit formulier met een middels een knop als PDF bestand verzenden via mijn outlook mail.

Eerst heb ik het geprobeert middels een VBA code dat hij alles overneemd in de mail , echter kom ik hiervoor tekens te kort :
DoCmd.SendObject , , , "", ";" & Me![E-mailadres], , "" & Me![Bestemming plaats] & " / " & Me![Tekst318] & " / " &Me![Voornaam] & "/" & Me![Achternaam] & Me![Kenteken] & " / " & Me![Model] & " / " & " / " & Me![Klasse] & " / " & Me![Dossiernummer], "OPDRACHTBEVESTIGING" & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & "OPDRACHTGEVER" & vbCrLf & "Dossiernummer :" & Me![Dossiernummer] & vbCrLf & "Dossiernummer ALC :" & Me![Incidentnummer] & vbCrLf & "Opdrachtgever : "&Me![Keuzelijst178] & " / " & Me![Tekst650] & vbCrLf & "Chauffeur : "&Me![Voornaam] & "/" & Me![Achternaam] & vbCrLf & "REISSCHEMA" & vbCrLf & "Vertrek :" & Me![Datum aanlevering] & "/" & Me![Tekst556] & vbCrLf & "Aankomst :" & Me![Verwachte aankomst datum] & " / " & Me![Tekst554] & vbCrLf & "Vertrek locatie :" & vbCrLf & "Wissellocatie :" & vbCrLf & "Aanleverlocatie : "&Me![Tekst585] & " / " & Me![Bestemming postcode] & " / " & Me![Bestemming plaats] & " / " & Me![Tekst318] & vbCrLf & "Terugreis :" & Me![Retour modaliteit] & vbCrLf & "Thuiskomst :" & Me![Datum]

Heeft iemand wellicht een simpele manier waarmee ik dus mijn ingevulde data met een druk op de knop kan toevoegen als bijlage aan mijn emailbericht ? Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt

Groeten ,

Marcel

Begin eens met je code op te maken met de CODE knop. Zo is hij dermate onleesbaar dat ik er niet eens aan begin zonder stevige borrel...

Marcel,

De SendObject functie wordt in Access gebruikt om een object te versturen en niet om een mail te maken.
Met een SendObject kun je bijvoorbeeld een tabel of een formulier versturen en is niet geschikt om een e-mail
te maken.

Hierbij de standaard procedure om vanuit VBA een e-mail te versturen, de overige gegevens zoals body en
subject heb je al.

Code:
Sub sendOutlookEmail()

Dim oApp As Outlook.Application
Dim oMail As MailItem
Set oApp = CreateObject("Outlook.application")
Set oMail = oApp.CreateItem(olMailItem)
oMail.Body = "Body of the email"
oMail.Subject = "Test Subject"
oMail.To = "Someone@somewhere.com"
oMail.Send
Set oMail = Nothing
Set oApp = Nothing

End Sub

Veel Succes.

Goedemorgen

Het is inderdaad een beetje een warboel Octafish
Elsendoorn
Dankjewel , echter wil ik eigenlijk dat hij in mijn mail de gegevens overneemt die ik heb ingevuld in mijn formulier.

Dit zijn bijvoorbeeld NAW gegevens van een klant , daarnaast is het informatie over de opdracht , het blijkt echter dat er een beperking aan het aantal tekens zit. Althans dit is mijn vermoeden ?

Mocht dit zou zijn ben ik van plan de gevens via een rapport in een PDF bestand om te zetten , vervolgens dient dit rapport zonder te worden geopend toegevoegd aan het email adres.

Alvast super bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan