acces formulier wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwajong67

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
Hallo

Ik begin net wat met acces
nu heb ik een formulier gemaakt met invoervelden er staan een aantal boven elkaar
nu wil ik er 1 smaller maken in de ontwerpweergave maar dag worden de boven en onderliggende velden ook smaller terwijl alleen het vak wat ik wil verkleinen geel is

wat doe ik fout?

Waarschijnlijk heb je Access 2007 of 2010. In dat geval zijn de objecten aan elkaar gekoppeld, dus je zult de koppeling moeten verbreken. Ik heb op dit moment geen Access 2010 open staan, maar het is een knop ergens links in het <Schikken> menu geloof ik.

klopt ik gebruik acces 2007 maar kom er met je uitleg nog niet uit

Dat verbaast mij niks; het was ook behoorlijk uit het hoofd :) Maar ik zat er niet ver naast: het is inderdaad de werkbalk <Schikken>. Daar moet je de vierde knop van links hebben, de laatste dus in het blokje <Tabel>. Die knop heet <Indeling verwijderen>, en is als het goed is ingedrukt.
Om tekstvakken opnieuw te bundelen, selecteer je er een paar, en klik je op de knop <Gestapeld>.

Google eens naar: Access 2007 video
Sommige video's kunnen heel verhelderend werken

Jan

dit heb ik geprobeerd maar hierdoor heb ik de oplossing nog niet gevonden

Wat heb je geprobeerd? Googelen naar videootjes, of mijn oplossing?

Mag je de vraag nog op Opgelost zetten.... Overigens exact de oplossing die ik je gaf ;)

klopt maar op deze site kon ik het lezen en zien is voor mij wat duidelijker

status staat nu op opgelost

Zal er een plaatje bij doen de volgende keer :D

Nee, ik bedoelde meer dat ik een schermafbeelding erbij zal doen bij een antwoord ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan