acces formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander678

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
hallo

ik heb doormiddel van formulieren en buttons die daar standaart inzitten in acces een registratie programma gemaakt met invoervelden enzo

maar ik kom er nu net achter dat ik die velden niet in kan vullen tevens hij slaat het niet op ik kan ze wel invullen maar dan is het weer weg als ik het afsluit zou iemand mijn misschien hier mee kunnen helpen?

ik wil best mijn database opsturen naar iemand als je hem wilt bekijken
zet dan even je mail adres erbij

groeten Sander

Laatst bewerkt:
Er kan een aantal redenen zijn dat je formulier niet werkt:
1. De eigenschappen van het formulier staan niet goed; je hebt bijvoorbeeld de eigenschap <Toevoegen toestaan> op Nee staan.
2. Er ligt een query onder het formulier als gegevensbron, waarin geen gegevens kunnen worden toegevoegd of gewijzigd.

Kun je hier eens naar kijken?
Wat betreft punt 2: als je de Recordbron opent, en Access wil een query maken, dan zit je al op een tabel, en dan ligt het probleem ergens anders. Is het wel een query, kijk dan als je de query uitvoert, of de knop <Nieuw record> actief is. Is dat niet zo, dan kun je de query niet bijwerken, en dan geldt dat uiteraard ook voor het formulier.

Michel

en waar kan ik die eerste optie vinden?

bedankt voor je reactie..

Sander

Als je het formulier opent in ontwerpweergave, en vervolgens op de knop <Eigenschappen> klikt, dan is het de tab <Gegevens>. Krijg je de eigenschappen van een ander element, dan even klikken in het donkergrijze gebied buiten het formulierdeel, of op het vierkantje op het snijvlak van de linialen. Dan krijg je de eigenschappen van het formulier zelf.

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan