• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Acces gegevens koppelen aan Excel voor facturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

burgtac86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2010
Beste mensen,

Ik heb een vraagje over Excel 2007, ik wil graag uit een tabel die gemaakt is in Acces 2007 gemakkelijk gegevens koppelen aan een excel document.

Nu heb ik al begrepen dat je niet cel voor cel kan koppelen aan acces maar dat je de gehele tabel moet exporteren naar excel, klopt dit?

In onderstaand bestand heb ik de tabel uit acces gekopieerd naar excel.

De bedoeling is doormiddel van het Klant nummer/id in te vullen dat de overige gegevens automatisch worden aangevuld zoals adres, postcode woonplaats en dergelijke.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Ik heb een bestandje toegevoed waarin ik graag een voorbeeld zou willen zien hoe dat moet.

Alvast hartelijk dank...

Groet arnoud

Bijlagen

Dit los je op met Vert. Zoeken

hoe werkt vert. zoeken

oke en hoe werkt dat dan precies? kan je voorbeeldje maken?

Ben een leek wat zulke dingen betreft!

Alvast bedankt

groet arnoud

Beste Rudi,

Bedankt voor je snelle reageren.

Nu had ik er nog wel een vraagje over. Ik wil namelijk graag doormiddel van het klantnummer in te voeren automatisch de juiste gegevens er bij krijgen, op deze manier moet ik iedere keer de formules aanpassen.Ik hoef dan iedere x alleen het klantnummer te wijzigen en het adres verandert dan direct mee, dan in envelop met venster en klaar is kees.

Ik heb daarom een regel aan het bestandje toegevoegd. Zou je mij kunnen laten zien hoe ik dit kan doen?

Direct uit acces is dit niet mogelijk of wel? Je moet de gegevens vanuit acces eerst naar een werkblad kopieren of niet?

Alvast heel erg bedankt

groet arnoud

???????:eek:
Door het klantnummer in C7 te wijzigen krijg je toch de gegevens aangepast in de andere cellen ????
Maak een extra tabblad waarin je de gegevens uit Access verzamelt. Verwijs dan met Vert. Zoeken naar deze gegevens.

ik weet niet wat ik dan fout doe maar dat doet hij niet! Vorige keer was ik bestandje vergeten bij deze.

Alvast bedankt

groet arnoud

Bijlagen

Code:
=VERT.ZOEKEN($C$7;[COLOR="Red"]$A$2:$R$3[/COLOR];2;0)
Gebruik aub de helpfunctie van Excel. Dan had je zeker gezien dat je met de rode tekst het zoekgebied aanduidt. Afhankelijk van het geschatte aantal gegevens moet je dit uitbreiden zodat alle gegevens beschikbaar zijn bv
Code:
=VERT.ZOEKEN($C$7;[COLOR="Red"]$A$2:$R$500[/COLOR];2;0)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan