Acces, laten verdwijnen

• Onderwerp starter Onderwerp starter SKVR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SKVR

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Hallo,

ik ben bezig met een database (registratie database)
en dan had ik de volgende vraag:

Ik heb een dropdown gemaakt waarbij je een medewerker/medewerkster kunt selecteren die hier werkzaam is. Zodra je de werknemer/werkneemster selecteert dan krijg je daaronder automatisch zijn of haar tussenvoegsel, achternaam, afdeling en locatie.

en ik vroeg mij dus af hoe krijg ik het voor mekaar om als ik bijvoorbeeld de naam weghaal (backspace) dat ook de tussenvoegsel, achternaam, afdeling en locatie verdwijnt?

Zie de 2 afbeeldingen onderin voor huidige situatie.

mvg,

SKVR

75760697lo4.jpg

38610961xu8.jpg

Hallo Skvr ,

Ik vermoed dat je velden bound zijn of ben ik hier mis ?

Moesten deze bound zijn en je maakt 1 veld leeg blijven je andere velden natuurlijk gevuld vermist je maar 1 gegeven in je record aan het verwijderen bent.

Als je het tussenvoegsel dan echt leeg wild hebben kan je in je after update event van je keuzelijst volgende code zetten
Code:
If me.NaamVanKeuzeveld = "" Then
  Me.NaamTussenvoegselveld = ""
End if

Hoop dat dit je kan helpen

Anders zou je even wat meer uitleg moeten geven

Groetjes
Dolfke

Bedankt ik heb dit gedaan, maar zodra ik backspace ingedrukt hou dan verdwijnt de tussenvoegsel niet meteen. Pas als ik (nadat ik backspace heb gebruikt) ENTER indruk dan pas verdwijnt het.

Ik wil dus dat het meteen verdwijnt zodra ik backspace ingedrukt hou en dat de hele naam weg is.

Hallo Skvr ,

Wat ook een mogelijkheid zou zijn is je code bij de 'On Key press 'event te plaatsen.

Elke keer dat je op backspace duwt loopt de code , is de tekstbox leeg dan verdwijnt je tussenvoegsel

Groetjes
Dolfke

de database staat op de pc bij mijn stage, ik zal jullie oplossingen maandag meteen toepassen

On Change en On Key Press zijn beide niet gelukt?

Ik doe het in programmacode zeg maar als ik dan rechtsboven on key press doe en vervolgens dit test dan gebeurt er niks als ik de naam weghaal.

Dit is ook het geval bij on change

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan