Acces mail versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thijssie2012

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Hallo mensen,

Ik ben druk bezig met mijn eigen database opzetten en heb op dit moment jullie hulp nodig loop een beetje vast.

Ik bouw op de basis van NoordenWind verder. Ik wil graag dat er bij het maken van een order een afroep e-mail naar mijn verzender dat hij weet dat hij wat op kan halen. Heeft iemand van jullie een idee ?

Met vriendelijke groet,
Thijs Erinkveld

Mailen vanuit Access doe je doorgaans op basis van een object in Access, meestal een rapport. Een mail versturen die nergens aan is gekoppeld kan wel, maar dan moet je een connectie opzetten met Outlook, en daarin een mailtje opbouwen. Of je gebruikt een rapport als mail, en dat kun je dan zonder omwegen met SendObject versturen.

Ik snap waar je naar toe gaat Octa,

Maar ik kom nu niet verder met het rapport want ik wil dat die afroeporder alleen geld voor die order. Kun jij mij op weg helpen?

Je zou toch eerst een rapport moeten maken met daarin de standaardtekst en layout. Die kun je baseren op een query waarin je de klantgegevens en de ordergegevens opneemt. Dat rapport gebruik je dan door het te filteren op basis van klant en order, zodat er één record in het rapport zit. Als je dan op de mail knop klikt, wordt dat rapport met de juiste gegevens naar de klant gestuurd.

Het rapport filteren. Een manier is bijvoorbeeld om de SQL van het rapport te filteren op de gekozen waarde uit het formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan