Upgraden naar een nieuwere versie zou ik alleen doen als de huidige Office versie om wat voor reden dan ook niet meer voldoet. Net zomin als dat je een nieuwe auto koopt omdat dat buurman dat ook doet, zou ik software vervangen die op zichzelf prima werkt.
Je bent een hoop geld kwijt, en in het geval van de nieuwe office ook nog eens een hoop tijd aan het opnieuw leren van de verschillende pakketten. De netto winst van de hele operatie? Je bent geld kwijt, veel tijd, en je productiviteit is er vermoedelijk nog geen 0,05% op verbeterd. Als hij al niet achteruit is gegaan, omdat je in de oude versie veel sneller en dus beter je werkzaamheden kon uitvoeren. De ICT paradox ten voete uit
Het verschil tussen Access 2003 en 2007 is hoofdzakelijk cosmetisch, met het vervangen van de menu's door linten, al zijn er uiteraard wel een paar verbeteringen te vinden. Of je die nodig hebt, is echter een heel ander verhaal. Ik zou een eventuele conversie ook laten afhangen door de andere applicaties in de Office, zoals Word en Excel waarin dezelfde veranderingen (menu door lint) zijn doorgevoerd.
Zowiezo zou ik met een grote boog om 2007 heenlopen, en, als je dan toch over wilt, overstappen op 2010. Die versie heeft een aantal van de ergernissen van 2007 zo niet opgelost, dan toch in ieder geval aangepast. Ik gebruik 2010 nu zelf al een paar maanden, maar ik kan er nog steeds niet hetzelfde mee (en zeker niet zo snel) als in Office 2003. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk
Op zich wil ik wel eens naar je db kijken overigens; het maken van een Frontend-Backend is op zich een vrij simpel klusje.