Op het moment ben ik bezig met het maken met een systeem voor factuur en dergelijke.
er moet een functie in komen voor als ik meerdere facturen samenvoeg om in eenkeer te betalen, wat goedkoper is als alles apart betalen.
als er meerdere afschriften worden samengevoegd moeten die bij elkaar worden opgeteld en er een totaal bedrag te zien zijn.
de tel functie laat dus zien wat het totaal is als er meer afschriften in een keer worden betaald.
maar het moet wel mogelijk zijn om de afschriften die bij het totaal zijn gerekend los te zien.
voorbeeld.
afschrift 20-4-2010
Totaal 100
- pennen 50€
- boeken 50€
weet iemand hoe ik dingen kan opsommen of iets dergelijks om dit gewenste resultaat te bereiken?
met vriendelijke groet
er moet een functie in komen voor als ik meerdere facturen samenvoeg om in eenkeer te betalen, wat goedkoper is als alles apart betalen.
als er meerdere afschriften worden samengevoegd moeten die bij elkaar worden opgeteld en er een totaal bedrag te zien zijn.
de tel functie laat dus zien wat het totaal is als er meer afschriften in een keer worden betaald.
maar het moet wel mogelijk zijn om de afschriften die bij het totaal zijn gerekend los te zien.
voorbeeld.
afschrift 20-4-2010
Totaal 100
- pennen 50€
- boeken 50€
weet iemand hoe ik dingen kan opsommen of iets dergelijks om dit gewenste resultaat te bereiken?
met vriendelijke groet