Acces Point aansluiten op Console, is dat mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zerokil

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
Hoi,

Omdat er in de ps3 een slechte ontvanger zit vraag ik of je ook een acces point kan aansluiten op een PS3, nu heb ik mijn ps3 met mijn laptop verbonden en een bridge gemaakt zodat ik ook verbinding heb met mijn ps3 (kabel van ps3 naar laptop)
Is het ook mogelijk om een kabel in de PS3 te doen en dan de andere kant van de kabel in een acces point, en dan zo draadloos verbinding maken?

Alvast bedantkt,
Gr zerokil

Hoi zerokil,

Ja, dat is mogelijk. Je hebt dan wel een een tweede accesspoint nodig wat je in bridge modus kunt zetten, of letterlijk een wifi-bridge. Ik had vroeger zo'n ding van Belkin, dat werkte in mijn situatie prima.

Hoi,

Bedankt voor je reactie!

Wat bedoel je met 2de acces point?

Ik heb thuis al een Router staan en de Acces point meot dan verbinding maken met mijn Router.

Okee, ik bedoel inderdaad dat je een draadloze router (of accesspoint) nodig hebt en daarnaast een accesspoint die je aan de PS3 koppelt. Maar, die moet je kunnen instellen als bridge en dat is bij lang niet alle accesspoints het geval. Wat is het merk/type?

Heb ik nog niet,

Die wil ik gaan kopen maar weet nog niet welke. (als een Acces point werkt)

Met deze kun je volgens mij doen wat je probeert te doen: http://www.bol.com/nl/p/computer/wireless-n-ethernet-bridge-with-dual-ban/1003004006850216/index.html?Referrer=ADVNLGSH00201300099

Aangezien je blijkbaar problemen hebt met draadloze connectiviteit bestaat er natuurlijk nog steeds de mogelijkheid dat ook dit niet goed zal werken. Je kan ook powerline adapters overwegen, die stop je in de buurt van je ps3 in een stopcontact en in de buurt van je router in een stopcontact, utp kabeltje van je ps3 naar je powerline adapter en een utp kabeltje van je powerline adapter naar je router en je bent van je wifiprobleem af. Daar is verder geen configuratie voor nodig, de prijs is lager en de kans dat het in 1 keer werkt is vele malen groter:

http://www.alternate.nl/html/summaryListing.html?searchCriteria=powerline&cat1=123&cat2=000&cat3=000

Maar dan heb ik eigenlijk een kabel van mijn ps3 naar mijn router?

Edit:

Heb dit filmpje gekeken en ziet er goed uit !

Edit:

Ik wil een Powerline heel erg bedankt!
Maar wat is nou de beste voor mijn Router? Eentje die het beste uit de test komt.
Budget: 50/60

Laatst bewerkt:
Gisteren ontvangen, en ze werken helemaal goed!
Echt een aanrader!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan