Acces point opzoeken in het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Berichten
563
Hallo allemaal,

Ben het ip adres van mijn acces point vergeten. Bestaat er een programma op op je eigen netwerk. Apparaten te zoeken. Ik weet alleen dat hij in de range 192.168.100.X zit alleen die x heb ik natuurlijk nodig om hem te benaderen

bedankt

knackje
 
welk merk accespoint heb je? heb je er geen handleiding bij?
 
als je gebruik maakt van een linuxpc, dan kun je pingen naar 192.168.100.255

255 is je broadcast...

het zou ook met een batchbestand kunnen, maar ik heb geen idee hoe...misschien iemand anders!?

succes iig
 
Even voor de duidelijkheid. heb hem in het verleden al helemaal geconfigureerd. En hij werkt prima wilde alleen een kleine aanpassing doen. Kan ik broadcast over het netwerk doen met een windows xp pc. Of in ieder geval met een programma.

Iemand?

alvast bedankt

knackje

edit: heb ff ping 192.168.100.255 geprobeert vanaf een windows xp pc maar krijg een time out.
 
He bedankt voor de tip.

Is een heel goed programmatje op je netwerk te scannen.

Alleen de uitkomst van mijn netwerk scan is wat minder goed. Hij ziet alle computers en routers alleen dat accespoint ziet hij niet.

En het acces point moet in die range zitten. Anders kon ik nu niet draadloos internetten.

Mijn acces point lijkt wel een doorzichtig door geef luik te zijn naar mijn router.

Heeft iemand een idee, heeft iemand anders dit ook. Hoe benader je dan je accespoint?

Alvast bedankt

knackje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan