Acces point

• Onderwerp starter Onderwerp starter WY79
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WY79

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
In een bedrijf wordt gebruik gemaakt van acces point, Linksys WAP54G. Nu mijn vraag, is deze zo verouderd, deze staat er ongeveer al 10 jaar, en de snelheden zijn verhoogd, moet ik een nieuwe acces point/wifi versterker aanschaffen? (voor de info: er wordt gebruikt gemaakt van 5 tot 10 laptops, qua draadloze verbindingen).

WY79

qua aantal is het prima. De doorvoer is echter inderdaad wel een stuk minder. Natuurlijk moeten de laptops ook de hogere snelheid ondersteunen.

De wifi moet wel de benodigde productiviteit blijven ondersteunen, anders is het een nieuwe investering zeker waard.

Er zitten ook nog een gateway (Zyxel Prestige 600 series) en een security gateway (Zywall USG 20) tussen. Moeten die ook vernieuwd worden of kan ik 1 van die 2 verwijderen?

USG 20 is voldoende tot 150Mbps internetverbinding.

Wat AP betreft zou ik een EnGenius ECB350 adviseren. Uitstekend bereik, prima snelheid en ondersteund ook meerdere SSIDs. Ideaal voor gasten die je zo wel kunt voorzien van internet, maar geen toegang geeft tot je bedrijfsnetwerk.

Is deze ook goed: Netgear EX6200 Wireless-AC wifi versterker
Ik zag die bij routershop.nl staan.

Dat is een range extender geen access point. Andere functionaliteit

Is het nou aan te bevelen om de acces point (Linksys WAP54G) te vervangen voor een nieuwere? (Deze bijv.:EnGenius ECB350)

Als die nu nog volledig voldoet? Niet noodzakelijk. Met een kijk op toekomst is het echter wel verstandig om aan vervanging te denken op een niet al te lange tijd.

Ik heb nu de EnGenius ECB350 gekocht. Ik heb deze nou in de plaats van de Linksys WAP54G. Alleen nu wil ik de EnGenius ECB350 gaan gebruiken, alleen het installeren lukt niet. Als ik het ip adres intyp, 192.168.1.1 dan kom ik er niet. Hoe kom ik achter het ip adres?
Er zit een gateway (Zyxel Prestige 600 series) en een security gateway (Zywall USG 20) tussen. De Linksys WAP54G heeft als ip adres 192.168.36.2.

Zit je zelf op dat moment wel in hetzelfde bereik? Mogelijk moet je eerst je eigen IP (van de laptop waarmee je probeert in te loggen) instellen op 192.168.1.2 en vervolgens inloggen. Overigens moet je waarschijnlijk de eerste keer configureren via de fixed ingang en niet wireless.

@wampier
Ik kreeg wel de EnGenius ECB350 in de lijst van draadloze netwerken. Ik daar verbinding mee gemaakt (onbeveiligd) en toen nogmaals geprobeerd, wou ook niet.
Ik had ook geprobeerd om bekabelt verbinding te maken met de EnGenius ECB350, dat wou ook niet.
Wat bedoel je met de fixed ingang?

Bekabeld inderdaad. Overigens staat een groot deel hiervan inclusief standaard username en password in de handleiding. Er is ook een first use guide. vaste aansluiting, ip adres aanpassen, en contact maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan