Acces qryPostVerstuurdDoor

Status
Niet open voor verdere reacties.

chaiinouch

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2013
qry.jpgHallo,

Ik moet voor stage een Parameterquery qryPostVerstuurdDoor maken waarbij je per persoon kunt opvragen welke post hij/zij de laatste maand heeft verstuurd.
GRAAG JULLIE HULP AUB. Ik heb vanalles gebruikt zoals bij criteria [] Maar nx helpt. Want we krijgen altijd post en om die makkelijker te kunnen vinden moet ik nu in acces werken, waarin ik niet goed in ben.

Dit is de opgaven
Veldnaam Veldtype Veldeigenschappen
Archiveringscode Tekst Bestaat uit één letter: B(Brief), F(Fax) of M (Mail), gevolgd door 5 cijfers
Kenmerk Tekst Bestaat uit twee letters, een schuine streep en 5 cijfers, b.v. MG/01621
DatumVerzending Datum/Tijd Korte datumnotatie
Onderwerp Tekst Veldlengte 25
Kernwoord1 Tekst Veldlengte 15
Kernwoord2 Tekst Veldlengte 15
Kernwoord3 Tekst Veldlengte 15
VerstuurdDoor Tekst Keuzelijst: Secretariaat – Verkoop – Marketing – Personeel – Boekhouding
NaamGeadresseerde Tekst Hoofdletters – veldlengte 25
AdresGeadresseerde Tekst Veldlengte 35
PostnrGeadresseerde Tekst Precies 4 cijfers
GemeenteGeadresseerde Tekst Hoofdletters – veldlengte 20
GescandDocument OLE

- Maak een parameterquery qryPostVerstuurdDoor waarbij je per persoon kunt opvragen welke post hij/zij de laatste maand heeft verstuurd.
- Maak een query qryPostVerstuurdAfgelopenWeek waarmee je een lijst afdrukt van de post die de voorbije week werd verstuurd
- Ontwerp een rapport rptVerstuurdAfgelopenWeek dat je baseert op de query qryPostVerstuurdAfgelopenWeek. Groepeer de lijst per afzender.

Laatst bewerkt:
Ik heb vanalles gebruikt zoals bij criteria [] Maar nx helpt.
Ik hoop dat je ook de normale spelling van 'nx' hebt geleerd... Maar daarvoor heb ik deze quoot niet neergezet; wat heb je precies bij criteria neergezet? Want dat is wel de plek waar het moet. En de rechte haken zijn ook goed. Dus de vraag is: wat stond er tussen? En wat was het resultaat?

Ja tuurlijk weet ik de afkorting.

Ik doe gewoon [] ma ik weet niet wat ertussen moet. Ik heb gezocht naar een oplossing maar ik geraak niet aan een formule

Volgens de tekst die ik op de achtergrond kan lezen moet je met de query qryPostVerstuurdDoor een selectie maken van welke berichten zijn verstuurd in de laatste maand. Dat gaat met het criterium >0 And <8 zowiezo niet lukken. Bij ons kan een maand 31 dagen hebben ;)
Wat je parameter betreft: dat is een vrije tekst die je invult. [Typ de naam van de groep] is net zo goed als: [Typ de naam van de gebruiker] of [Gebruiker:]. Kortom: tussen de haken typ je alleen de tekst die je wilt zien. Het lijkt mij ook niet zo moeilijk om uit te vinden bij welk veld dat criterium moet komen te staan.

Ik snap het even niet?
Bij QryPostVerduurdDoor moet ik toch bij Archiveringscode een criterium zetten?
Bij QryPostVerstuurdAfgelopenWeek is het criterium dan fout?

Je stelt een vraag over [QryPostVerstuurd], niet over [QryPostVerstuurd]. Dus ging ik er vanuit dat het plaatje dat van [QryPostVerstuurd] was. Ik ga natuurlijk niet op zoek naar de kleine lettertjes om te controleren of je wel de juiste query laat zien :)
Maar je moet natuurlijk een criterium maken op het veld [Verstuurd door], en niet op [Archiveringscode].
Ik moet voor stage een Parameterquery qryPostVerstuurdDoor maken waarbij je per persoon kunt opvragen welke post hij/zij de laatste maand heeft verstuurd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan