acces query niet zicht baar bij importeren in excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter mlc1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mlc1

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2010
Hallo allemaal

Ik probeer een accessquery te importeren in excel.

werkbalk
Gegevens -> Externe gegevens ophalen -> van Access

dan verschijnt het schermpje tabel selecteren met daarin maar een paar van alle queries en tabellen, echter de query die ik moet hebben ontbtreekt daarin.

---
wat ik wil is de gegevens van een access query importeren op een bestaand tabblad
in een excel werkmap

Wie weet de oplossing?

Bijvoorbaat dank

Ron

Niet alle queries kun je importeren in Excel.
Post eens de SQL weergave van een query die je niet ziet.

Tardis

Kijk vooral eerst naar het soort van je query; je zult waarschijnijk een selectiequery importeren. Verander eventueel het type query.

Als je een query opent, kun je via <Beeld>, <SQL> naar de feitenlijke SQL code kijken. In 2007 ziet die optie in de keuzelijst van de weergaveknop.

Niet alle queries kun je importeren in Excel.
Post eens de SQL weergave van een query die je niet ziet.

Tardis

Tardis kan je hier wat mee?
SELECT [QRptB/lading].container, Sum([QRptB/lading].colli) AS colli, Sum([QRptB/lading].NETTO) AS Netto, Sum([QRptB/lading].BRUTO) AS Bruto
FROM [QRptB/lading]
GROUP BY [QRptB/lading].container, [QRptB/lading].dossiernr, [QRptB/lading].exporter, [QRptB/lading].ONTVANGER, [QRptB/lading].seal, [QRptB/lading].verpakking
ORDER BY [QRptB/lading].container;

Groet Ron

I'm afraid Tardis has left the building..
Dit type query kun je normaal gesproken prima koppelen in Excel. Je kunt controleren of er iets niet goed zit in de db door in het VBA scherm (<Alt>+<F11>) <db compileren> uit te voeren in het menu <Foutopsporing>. En eventueel de database comprimeren en herstellen. Als dat alletwee geen problemen oplevert, zit er waarschijnlijk niet heel veel fout in de db.
Een volgende stap zo kunnen zijn om een nieuwe db te maken, en alle tabellen en queries daarin te importeren, en vervolgens te kijken of je uit die db wel kunt koppelen in excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan