mastermindzh
Verenigingslid
- Lid geworden
- 10 dec 2008
De TS vraagt om 3 verschillende scenario's vandaar dat tardis er vanuit gaat dat je 2x een - hebt.
De module HOEF je niet te gebruiken, deze maakt het echter simpeler als je overmoet op mysql later (hoeft niet perse natuurlijk)
Overigens vind ik mijn query's niet "lelijker" dan die van tardis , waar hij trim en mid gebruikt, gebruik ik left. We gebruiken beide instr.
Wel ben ik met je eens dat ik tabel1. overal had weg kunnen laten, maar dat genereerde acces zelf
(en ik was al lang blij dat ik kon uitvogelen hoe ik zelf een query mocht typen)
Dat ben ik wel met je eens, maar daar zullen we feedback voor moeten krijgen.
1 Voor de kollom code het getal/tekst voor de - (kan ook spatie zijn).
2 Voor de kollom Pallet de getallen tussen het eerste - en het laatste - (kan ook spatie zijn).
3 Voor de kollom Aantal de getallen die na het laatste - staan (kan ook spatie zijn).
2-277395900-2
De module HOEF je niet te gebruiken, deze maakt het echter simpeler als je overmoet op mysql later (hoeft niet perse natuurlijk)
Overigens vind ik mijn query's niet "lelijker" dan die van tardis , waar hij trim en mid gebruikt, gebruik ik left. We gebruiken beide instr.
Wel ben ik met je eens dat ik tabel1. overal had weg kunnen laten, maar dat genereerde acces zelf

En TS heeft het er in zijn oorspronkelijke vraag over dat er behalve het - ook spaties als scheiding gebruikt worden. Dat werpt dan de vraag op of hij de volgende varianten bedoelt: " ", "-", "- ", en " -". En dan heb je natuurlijk een heel ander probleem.
Dat ben ik wel met je eens, maar daar zullen we feedback voor moeten krijgen.
Laatst bewerkt: