Acces Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmijnten

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2014
Goedemorgen allemaal,

Momenteel ben ik bezig om een query te maken waarin alle gegevens staan tussen bepaalde datums.
Hieronder mijn query:

Code:
SELECT Gegevens.Check_out, Gegevens.Dossier, Gegevens.Naam
FROM Gegevens
WHERE Gegevens.Check_out > #01-12-2013# AND Gegevens.Check_out < #31-12-2013#
ORDER BY Gegevens.Naam

Echter worden nu alle records getoond over het jaar 2013, in plaats van de maand december in het jaar 2013.
Daarnaast zou ik graag willen dat er een nieuwe kolom komt waarin staat hoevaak het voorkomt in december 2013.

Wie kan mij hiermee helpen?

Dat is vrij logisch, je selecteert nu alle datums groter dan 1 december 2013 EN kleiner dan 31 december 2013, je kunt volgens mij beter werken met BETWEEN.

Between of de huidige constructie maakt niet zoveel uit; sterker nog: de huidige variant is beter want sneller :). Maar je lost het probleem alleen op door de datumreeks aan te passen. Al is dit niet echt flexibel; ik zou eerder met parameters werken:
Code:
SELECT Check_out, Dossier, Naam
FROM Gegevens
WHERE (((Year([Check_out]))=[Typ het jaartal]) AND ((Month([Check_out]))=[Typ de maand]))
ORDER BY Naam;

Beide antwoorden gecombineerd ben ik tot de volgende query gekomen (wat overigens werkt!)

Code:
SELECT Gegevens.Check_out, Gegevens.Dossier, Gegevens.Naam
FROM Gegevens
WHERE (([Gegevens.Check_out]) Between #12/1/2013# And #12/31/2013#));

Echter hoe kan ik een query opbouwen door alles over een bepaald jaartal op te tellen?
Dus aantal dossiers 2011,2012,2013 ?

Ik zie van mijn antwoord weinig terug in je laatste post :).

hihi :)
In elk geval werkt de query en voor degene die ooit dezelfde vraag heeft kan hij/zij hiermee verder. Kan iemand mij verder helpen met het optellen van het aantal dossiers per jaartal?

Ik hoop dat je ook weet waarom je eerste variant de verkeerde datums gaf, want die wetenschap heb je nodig voor de volgende keer ;). En zoals ik al aangaf: je eerste variant met > en < is beter dan je laatste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan