acces vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

kahlan

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
ik wil in acces bij een formulier 3 velden gevuld hebben. Deze waarden moeten opgezocht worden in een tabel..
b.v. naam - straat - woonplaats.
het zijn drie afzonderlijke velden op het formulier.

vraag: hoe krijg ik als ik in het eerste veld de naam selecteer (selectie/invoerveld), in het tweede en derde veld de bijbehorende straat en woonplaats?

groetjes kahlan

Aan wat je wilt zitten nog een aantal probleempjes gekleefd. Als je databsae meerdere personen gaat bevatten met dezelfde achternaam bijvoorbeeld weet je niet welke persoon bedoeld wordt.

Om te beginnen heb je een formulier nodig dat gebonden is aan de tabel waar de gegevens in staan.

Plaats een ongebonden veld op het formulier en een knop die het zoeken start. Achter de knop komt de volgende code:
Code:
    Me.Naam.SetFocus
    DoCmd.FindRecord Me.Text1

Waarbij Naam een willekeurig veld mag zijn, als het maar een veld is dat aan een dataveld gekoppeld is. "Text1" is de zoektekst.

Suc6,

geweldig mark bedankt voor je reactie..

ik hebben inderdaad een formulier dat gekoppeld is aan de tabellen. (tabellen zijn onderling gekoppeld) alleen kreeg ik de naam met de bijbehorende velden niet gevuld.. zal dit gaan proberen. Het probleem met de vaker voorkomende naam kan opgelost worden door de initalen erbij te zetten ga ik vanuit dus vries, a de en anders is de straat de bepalende factor...

groetjes kahlan

helaas dit werkte niet.. wel ben ik er inmiddels achterd dat je dit in een hulpformulier moet zetten. maar dan nog steeds krijg ik de verschillende velden niet gevuld

Je moet dit niet op een hulpformulier doen. De truc die ik uitleg zoekt in de records naar de naam die in het unbound veld wordt ingevuld. Als deze wordt gevonden zal dat record worden opgehaald en op het formulier worden getoond.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan