accespoint beveiligen

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo
ik heb een conceptronic c54apm aan het netwerk aangesloten op zolder.
ik kan ermee verbinden en het werkt allemaal prima.
Maar er zit geen beveiliging op.
als ik naar het ip adres gaan waarmee ik ben verbonden kom ik op de router onder uit.
hoe kan ik echter in het menu van deze komen.
in de handleiding (http://download.conceptronic.net/manuals/C04-058_C54APM_v2.0_Quick_Guide_ML.pdf) stond 10.0.0.1 maar hier zit niks.

kan iemand mij helpen? mvg

Hoe heb je de AP aangesloten? Met een draadje? In dat geval zouden de instellingen geregeld moeten worden via de router beneden...

ik heb onder een router TP-Link TL-WR1043ND een kabel naar de zolder en op de zolder dit accespoint.
maar bij draadlozen netwerken staat nu een netwerk wlan dat van de accespoint afkomt en die is zonder ww toegangkelijk

Ah, sorry ik begreep je niet goed. Elk accesspoint moet je anders configureren, vandaar. Heb je de handleiding wel gevolgd? Waarschijnlijk niet (geeft niet, doe ik ook nooit ;)). Waarschijnlijk moet je, om je AP te configureren, eerst een draadloze verbinding maken tussen je AP en je router, dit kan het beste beneden. Sluit dan je AP aan op een pc en dan moet je als het goed is de instellingen kunnen maken.

het is een hele oude accespoint zit dus geen windows 7 handleiding bij heb de handleiding van xp zover mogelijk gevolgd heb draadlozen verbinding geen ww
de accespoint is met kabel verbonden wat ook de bedoeling is want heb boven geen draadlozen dekking.
maar hoe kom ik er dan achter naar welk adres ik moet gaan om hem te configureren want ik ben wel met het accespoint verbonden (ssid wland) en niet mer de router (ssid draadloos)

Het punt is eigenlijk dat je eerst de instellingen maakt op je AP, en hem dan pas aansluit. Probeer de instellingen dus eerst te maken als je 'm draadloos verbonden hebt, en daarna kan je 'm gewoon boven aan de kabel hangen. Of kan je nu, als je de AP aan een pc hangt (en dus niet aan de router), wel de instellingen maken?

hoe kan ik de accespoint met de router draadloos verbinden? en heb de ap aan de pc gehangen maar als ik dan naar het ip adres ga van ipconfig kom ik nergens uit

Laatst bewerkt:
Sorry, ik ben niet helemaal duidelijk meer:o. Je moet de AP beneden configureren, binnen het bereik van je router, en maak ook verbinding met je router. Daarna zou je verbinding over de draad kunnen maken.
Voor het configureren moet je de AP rechtstreeks op je pc aansluiten met een kabel, dus niet met een draad aan je router!

ok dus ik heb de ap aan mijn laptop zitten mijn laptop is verbonden met de router.
tot zover snap ik hetm maar wat meot ik dan dan? als ik naar het ip adres ga kom ik steeds op de router en niet op het ap

Dan kijk je bij ipconfig waarschijnlijk voor de Default Gateway bij de Wireless interface. Zoek eens naar een default gateway bij een ethernetcontroller...

dat heb ik gedaan maar dan kom ik steeds bij de router uit en niet bij de ap

Hm, apart. Zou je het typenummer van deze weerbarstige AP kunnen geven? Dan zal ik eens gaan zoeken naar hoe deze aangesloten wil worden.

Misschien lukt het wel als je de verbinding met het draadloze netwerk verbreekt...
Waar gaat het eigenlijk mis met de handleiding die je zelf gaf? Op het punt dat je met de AP moet verbinden?

Ik kan de ap niet benaderen ik kom altijd op de router uit en niet op de ap. dat is het probleem.

Heb je ook daadwerkelijk de draadloze verbinding met de router verbroken? Heb je de AP al gereset?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan