Access - 1 record naar meerdere records transformeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sektornl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2014
Berichten
2
Hallo,

Ik volg dit forum al een tijdje en heb er ook al enkele nuttige zaken opgestoken, nu zit ik echter met een probleem waar ik niet uit geraak.

Ik zou onderstaande tabel

ORDER ARTIKEL KLANT AANTAL
1254 P45-451 APA 20

Willen omzetten naar een tabel met 20 lijnen, met op iedere lijn:
ORDER ARTIKEL KLANT AANTAL
1254 P45-451 APA 1

Ik heb me al rot gezocht maar geen resultaat, ik hoop dat iemand van jullie kan helpen!


Groeten,

C.
 
Geen idee wat je wilt, misschien een wat betere uitleg? Je wilt, als ik het zo zie, één record 20 keer dupliceren? En in Access spreken we over records, niet over lijnen. Dat doen we wel als we tekenen :).
 
Dag Michel,


Excuus voor de trage reactie
Betere uitleg is inderdaad misschien wel nuttig.
Ik zou inderdaad 1 record X keer willen dupliceren, waarbij X een waarde is die uit de record wordt gehaald.

Bijvoorbeeld

ORDER Lijn ARTIKEL KLANT AANTAL
1254 1 P45-451 APA 3

Zou dan omgezet moeten worden naar (X=3 maal de recordlijn)

ORDER ARTIKEL KLANT AANTAL
1254 P45-451 APA 1
1254 P45-451 APA 1
1254 P45-451 APA 1

Ik hoop dat ik het hierbij iets duidelijker heb voorgesteld?

Groet,

C.
 
En dan heb je neem ik aan meerdere orders, met verschillende aantallen, die dus een ongelijk aantal deelrecords moeten aanmaken. Dat kan alleen via een VBA routine, want dat is eigenlijk een vorm van handwerk. Die functie voegt dan op basis van het aantal in een lus elke keer een nieuw record toe.
Overigens heb ik al menig uurtje weggepiekerd over de vraag waarom je dat in godsnaam zou doen, maar daar heb je vast een goeie reden voor... Ik weet niet eens of ik 'm wil weten :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan