Access 2003 Cross-Formulier vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dmeister

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2014
Hoi, nog een vraagje:

Ik moet 2 formulieren maken voor mijn bedrijf, een order formulier waar de werknemers iets invullen, en een orderbon die naar klanten kan worden gestuurd

Nou wou ik graag dat als er iets wordt ingevuld in een textbox of combobox bij de order formulier (bijv. de naam van een klant) dat dat tevoorschijn komt in een textbox van de orderbon formulier, die later dus wordt afgedrukt.

Alvast bedankt!

Even terugspoelen: gebruik je een formulier om af te de drukken voor de klant? En geen rapport? Wat is daarvoor de reden?

Sorry, ik ben nogal vaak door de war :confused:

Maar ja, ik bedoelde een rapport.

Ok is dat opgehelderd :). Dan nu de werkwijze, want die snap ik dan nog steeds niet. Je maakt een order aan door gegevens in te vullen op een formulier. Dat is, neem ik aan, aan de juiste tabellen gekoppeld zodat de gegevens netjes worden opgeslagen. Of anders dat je een onafhankelijk formulier gebruikt die de gegevens opslaat. En als de order is ingevuld, zou het rapport dat al gelijk moeten laten zien. Dus wat is het probleem?

Wat ik bedoel is eigenlijk:

Ik heb een order formulier, waar de werknemers alles invullen, dit formulier zit vol met dropdowns, selectievakjes en textboxen, en als de order klaar is slaat ie de gegevens op in een tabel, daar staat dus alles in wat is ingevuld

Nu wil ik dus dat als ik op de print knop druk, dat ie alles wat ik heb ingevuld op het rapport zet en het dan afdrukt, maar ik weet niet hoe ikde velden van de formulier(of de tabel) moet koppelen aan het rapport.

Kijk, en dat snap ik dus niet: je geeft zelf aan dat je al een rapport hebt. Is dat er dan nog niet? Dan moet je dat eerst maken. Daarvoor kun je dezelfde query/tabellen voor gebruiken als voor je formulier. Of eventueel nog wat extra velden die je ook op het rapport wilt hebben. Doorgaans bevat een order algemene (klant bijvoorbeeld) gegevens, en orderspecifieke gegevens zoals de bestelde artikelen. Je groepeert je rapport op de hoofditems, zodat klantgegevens éénmaal worden gebruikt, en de detailsectie bevat dan de orderdetails.

Wat ik dus had gedaan is alles uit het formulier knippen en plakken in het rapport.

In het rapport zelf heb ik alles kleiner gemaakt, zodat het op een A4 past.

Maar ik kan ook wel een nieuwe maken als het echt nodig is.

Objecten in een rapport kun je niet plakken vanuit een formulier. Wel naar een ander formulier, maar een rapport is echt een ander object. Maar als je met een wizard begint, kom je een heel eind. Kun je alle groepeerniveau's bijvoorbeeld prima aangeven.

Ok, dankje, ik zal het proberen en kom er op terug als het niet lukt

Hartstikke bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan