access 2003 hoe kan ik de ingevulde velden laten tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twomax

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2015
Ik wil in een formulier graag een veld wat bijhoud hoeveel velden er gevuld zijn op een formulier.

Bedankt voor de juiste tips :D

Laatst bewerkt:
Meer uitleg graag

Het is een beetje een vage vraag. Sowieso is het probleem niet bekend.

Je hebt een oplossing bedacht, namelijk dat 'tel-veld' maar je schrijft er niet bij waarom je dat veld denkt nodig te hebben.
Voor anderen kan het ook wel handig zijn om te weten wat voor soort formulier het is
en om wat voor soort gegevens het gaat.

Voor veel situaties zijn al oplossingen bedacht of gangbaar, maar dan moeten we wel weten wat de situatie is.

Wil dit veld wat telt koppelen zodat het formulier niet kan afsluiten als het juiste aantal niet is ingevuld.
Wil hier best een voorbeeld DB plaatsten maar weet niet hoe.

Laatst bewerkt:
Kun je niet in Access aan elk veld de voorwaarde meegeven dat het ingevuld moet zijn
voordat het formulier wordt afgesloten?

Ik heb op dit moment al iets in het formulier staan waardoor de afsluitknop niet wordt ingeschakeld als bepaalde velden niet zijn ingevuld.
Maar ik heb iets nodig waardoor alle velden moeten zijn ingevuld behalve bij drie velden op het formulier daar mag maar een van de drie ingevuld worden.
Dus mij werd aangeraden een teller erin te bouwen zodat elk veld een waarde telt en als de juiste waarde verschijnt kan de gebruiker afsluiten en anders niet.

Dus elk veld wat verplicht is geeft een waarde aan de teller en indien de juiste waarde er komt mag je het formulier uit anders niet.

Laatst bewerkt:
Je stelt nu in 2 verschillende topics dezelfde vraag. Dat wordt érg verwarrend voor de helpers, want tecsman heeft duidelijk de andere vraag van jou niet gezien. Mijn antwoorden blijf ik ook gewoon in de andere topic zetten, want ik vermoed dat de moderator deze straks wel dicht zal gooien (om eerder vernoemde reden).

Nou in deze topic vraag ik hoe ik velden kan laten tellen :o om zo toch zelf iets te proberen als ik in een veld een waarde te zien krijg.

Laatst bewerkt:
En dat vraag je in de andere topic ook. Je krijgt ook hetzelfde antwoord :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan