• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Oude code

mvdvlist

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
2021 LTSC
Ik heb een zeer oude code voor een formulier gevonden in mijn database. Weet niet meer hoe ik er aan kom.
Wel dat hij zeer rap en tot nu toe foutloos werkt.
Ik heb wat kleine aanpassingen gedaan en alle franje er uit gehaald, zoals listbox en message boxen met "weet je het zeker?".

Geef eens commentaar, leuk projectje. Misschien niet zo zinvol...

Bijlagen

begin met alles in een tabel te stoppen, zo vervallen er al een hoop kopzorgen
Je wil bijvoorbeeld niet altijd de ganse rij verwijderen, enkel de rij uit een tabel

Klopt, maar het ging mij om die simpele code Vond ik gewoon leuk

dan zou je toch alles in de module van de userform moeten afwikkelen ipv daar nog een 2e bij te toveren, wil je die geparametreerd maken misschien, met je tabel en je userform als parameter ?
Gooi je alles in de module van de userform, dan wordt het pas simpel
Bericht automatisch samengevoegd:

of zo (heb het niet getest, dus raprap)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Inderdaad. Maar zo heb ik hem gevonden in de oude doos. Vandaar. Die extra module is idd niet nodig. Gewoon leuk om te zien wat er in meer dan 30 jaar is doorontwikkeld.. En het einde van VBA nadert... Hoewel ik die scripts in Office Online ook mooi vind...

30 jaar, dan bestonden die tabellen nog niet, pas vanaf 2007 denk ik.

Dat klopt dus toen werkte dit prima..

Terug
Bovenaan Onderaan