Access 2003 relatie formulier en tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ItsAssie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2010
Hallo, ik moet voor mijn werk een klantenbestand maken. Dat is mij prima gelukt m.b.v. een voorbeeld dat ik aangepast heb. Enige probleem is dat mijn formulier de gegevens uit de tabel Contacts ophaalt terwijl hij dit uit de tabel Company zou moeten doen. Contacts is van het voorbeeld en Company is de tabel die ik zelf heb gemaakt.

Als je een nieuwe pagina maakt kun je aangeven uit welke tabel hij de gegevens moet halen, maar als je al een pagina hebt kun je dan ergens aangeven dat hij een andere tabel moet gebruiken. Ik heb overal gezicht maar kan nergens de verwijzing naar de tabel vinden.
De indeling van het voorbeeld formulier is perfect dus waarom een pagina opnieuw maken als je een goede hebt. Vandaar mijn vraag. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Astrid

Elk formulier heeft een <Recordbron>. Daar pas je de tabelnaam dus aan. Als je een subformulier gebruikt op een tabelement, dan geldt daarvoor hetzelfde; een subformulier heeft zijn eigen Recordbron.

Dank je wel Michel, ik heb het gevonden en veranderd en kreeg toen weer een andere foutmeldimg. Dus ik heb toch maar besloten om het van scratch te doen en de formulieren zelf te maken.
Bedankt in ieder geval voor je snelle reactie. Als ik weer ergens niet uitkom zal ik mijn vraag zeker posten.
Groetjes,
Astrid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan