Access 2007, naar volgend record ' if-then' command uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackfish

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2010
Ik heb een database met 200 artikelen om te screenen. Elk artikel moet minimaal aan bepaalde criteria voldoen om geaccepteerd te worden. Dat accepteren zou ik graag geautomatiseerd zien bij het navigeren naar het volgende record.

op het formulier heb ik bestaande velden toegevoegd. Als bijvoorbeeld op het formulier "man" (ja/nee) is aangevinkt, er vrije tekst genoteerd is in "naam medicijn" en er vrije tekst genoteerd is in "bijwerkingen', dan zou in de tabel, een vinkje komen in het veld "geaccepteerd". Wordt niet voldaan aan die criteria, dan krijgt het veld "verworpen" van de tabel een vinkje.

Wie kan mij hiermee op weg helpen of heeft een ander idee?

Een vinkvak heet altijd 2 waarden" ja/nee; 0/1; wel/niet; geaccepteerd/verworpen.

Voor deze excercitie is 1 vinkvak dus voldoende.

Daarnaast is er geen enkel selectie vakje nodig, want het resultaat kun je altijd afleiden uit de gegevens die je invult. Dus het idee van snb (1 selectievakje) is al beter, maar mijn idee is dus: geen selectievakje :). je wilt namelijk geen dataredundantie in je database hebben.
Overigens hoort deze vraag niet thuis in het VBA forum, maar in het Access forum.

Dank voor de snelle reacties heren.

Het dichotome karakter van eens selectievakje begrijp ik. Alleen een veld met Geaccepteerd in de tabel volstaat inderdaad.

Ik begrijp alleen niet hoe je zonder een veld (ja/nee) in een oogopslag afleidt of een artikel (dat moet voldoen aan meerdere criteria) geselecteerd is.

ik dacht (nu nog met cmd-button) aan de volgende code:

Code:
Private Sub Knop82_Click()
If [Man] = True And [Ziek] = True And [Naam Medicijn] > "" Then
[Geaccepteerd] = True
End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Ik begrijp alleen niet hoe je zonder een veld (ja/nee) in een oogopslag afleidt of een artikel (dat moet voldoen aan meerdere criteria) geselecteerd is.
We hebben het over Access, waarin je gegevens kunt checken me queries. Je maakt dan een formule met (op basis van de door jou gegeven 'veldnamen' de volgende functie:
Code:
Status: IIf(Abs([Man]*Len([Naam medicijn])*Len([Bijwerkingen]))>0;"Geaccepteerd";"Verworpen")
En met deze formule in een query die onder je formulier hangt, heb je gelijk de juiste status in beeld. Zoals ik al zei: waarom extra selectievakjes?

Het zijn mijn eerste schreden op het Access-pad en mijn primaire leerstijl is zichtbaar ... Dank voor de reacties in ieder geval. ik zag een groot aantal handleidingen voor Access op de site. Die ga ik bestuderen!

Lijkt mij een goed plan :). Uiteraard kun je met al je vragen in het Access forum terecht. Eén tip: denk niet gelijk aan programmeer oplossingen, maar zorg er eerst voor dat de structuur van je database in orde is. Programmeren is de laatste stap, niet de eerste ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan