Access 2010 formulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter halil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

halil

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Ik heb bijna hele Access forum na gelopen maar niet vergelijkbare iets gevonden en nu besloten om even aan jullie vragen.

Ik heb een database gebouwd en daar houden wij alle motor transport bewegingen van A naar B.
tot zover werk tool heel goed en als wij motor X zoeken dan weten wij waar hij laatste keren verplaats is.

Nu wil ik volgend optie inbouwen.
Wij hebben 20 parkeer vakken en ik wil graag met een scherm (in formulier) zien welke motor in het welke parkeer vak zit.
Als een parkeer vak leeg is dan moet dit ook in de formulier leeg zijn.

Hoe kan ik dit beste aanpakken?

Laatst bewerkt:
Héél lastig :). Voor dit soort handelingen is een database namelijk behoorlijk ongeschikt. Je zult dus behoorlijk moeten improviseren. Sowieso moet je een niet-afhankelijk formulier hebben met daarop grafische blokken die je parkeervakken voorstellen. Verder moet je uiteraard bijhouden welk voertuig op welke dag op welke plek staat. Daarna kun je met VBA de records van een bepaalde dag wel opvragen, maar dan ben je er nog niet. Want op basis van die gegevens moet je de vakken opmaken. Dat zou wellicht met <Aangepaste opmaak kunnen, als je met een kleuraanduiding tevreden bent. Je moet dan met een recordset de records van die dag uitlezen, en op basis van de geparkeerde voertuigen bepalen of het tekstvak een kleur krijgt of niet. Je ontkomt kortom niet aan programmeren.

OctaFish idd heel lastig en ik krijgt grijze haren van :-)
kleur aanduiding zou ook goed zijn of een rapport waar ik kunnen zien welke vak bezet is met welke motor.
Als een motor van een parkeer vak weg gereden wordt die moet gemarkeerd zijn als leeg of 0
kan jij mij een richting geven met kleine voorbeeld?

Laatst bewerkt:
Voor een rapport geldt hetzelfde probleem als voor een formulier, dus dat is alleen maar het probleem verplaatsen. Ik denk dat het voorbeeld van jou moet komen, want omdat dit soort vragen nou niet echt standaard database problemen zijn, zul je weinig voorbeelden gaan vinden. Ik heb in ieder geval niks liggen dat je zou kunnen gebruiken. En ik heb al helemaal geen tijd om de noodzakelijke tabellen en formulieren te maken. Dus als jij met het voorbeeldje komt (liefst dus met een formulier met daarin de layout die je zou willen gebruiken) dan wil ik wel naar de code kijken.

OctaFish ik kom hier op terug, huidige tool is tussen tijds door diverse uitbreidingen (Onze equipment beheer systeem) behoorlijk groot geworden.
ik zal deel waar ik over heb in een nieuwe database overzetten en dan als voorbeeld laten zien.

Prima. We wachten af!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan