access 2010 velden conditioneel vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brounswiel

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
ik ben bezig met een programma waarbij, afhankelijk van een variabele interval, (cyclus) een waade naar een reccord geschreven moet worden.
voorbeeld: de records zijn 2010, 2011, ..............., 2020, enz.
Ik geef een beginjaar op en een interval.
Voorbeeld: beginjaar = 2010 en de interval = 2
Nu moet bij een interval van 2 jaar, deze waarde in de velden 2010, 2012, 2014, ......etc worden geschreven.

hoe doe ik dat???

Nu moet bij een interval van 2 jaar, deze waarde in de velden 2010, 2012, 2014, ......etc worden geschreven.
Je bent niet heel erg duidelijk; je wekt de indruk dat je velden hebt in de tabel voor de (neem ik aan) verschillende jaren. En dat je die wilt vullen afhankelijk van de gekozen interval. Maar dat je dus net zo goed de velden 2010,2013, 2016 etc. wilt laten vullen bij een interval van 3. Dat riekt dan naar een slechte tabelopzet. Dus ik hoop eigenlijk dat je dan bedoelt dat je in die tabel records wilt aanmaken met in het veld Jaar de verschillende waarden. Alleen roept dat dan weer de vraag op: hoeveel records moeten er worden aangemaakt? Ik neem niet aan dat je doornummert tot het jaar 9432...

Beste Michel, bedankt voor je reactie.
Ik heb 20 velden met jaartallen, waarin een financiele planning moet komen. D.w.z. dat allen velden van worden overschreven op het moment dat de interval wordt aangepast. Het is een relationele database met primair verschillende records groepen en onderdelen.

Je hebt een database, maar relationeel? Zo zou ik 'm niet noemen. Dan zul je van die 20 velden er 19 moeten weggooien, want je hebt nu een database(tabel) met enorme dataredundantie. En dat moet je toch echt eerst oplossen. Bijvoorbeeld door de jaren in een eigen tabel te zetten en die te koppelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan